Örebroseger

Det var spel mot ett mål nästan hela matchen och tillslut tog Örebro en välförtjänt seger. Fotboll? Nej, nej...det var stadskamp mellan Mensa-Örebro och Mensa-Karlstad. Örebrolaget var helt enkelt för starka och dominerade speciellt dom kluriga grenarna (surprise, surprise). Själv var jag helnöjd och kände mig faktiskt som den klurigaste av dom kluriga, trots massiv sömnbrist pga av übersnarkaren Carolina. Jag passade på att spela in detta diaboliska djud, skulle jag spela upp det för någon skulle personen ifråga trott att jag blivit jagad av en uppretad björn.
Carolina hade vart på stan och druckit vin. När hon kom hem var hon lite lullig, och hon skulle minsan ha en varm korv när hon kom hem. Snäll sambo som man är kokade jag korv klockan halv tre på natten, men när den var klar verkade hon helt tappat sugen. Glömt bort beställningen hade hon också gjort :/

Gjorde en riktigt bra träning på eftermiddagen också trots massiv sömnbrist, bra form på mig! Samtidigt vann ÖSK sin hemmamatch och ligger på en fin 3:e plats i allsvenskan.

Idag kom sömnbristen ikapp mig, jag var gristrött i morse. Här kommer en lista på saker jag fick med mig till jobbet som egentligen skulle vara hemma:

*En matlåda med vanlig köttfärs som inte passade ihop med grönsaker och tortillas.

Här kommer en lista på saker som inte kom med:

*Creme fraiche till min lunchtaco
*Jalapeños till min lunchtaco (fattig lunchtaco)
*tacosås till min lunchtaco (fiasko, vad fan lyckades jag ta med mig egentligen)
*tacoköttfärs (Kul lunchtaco? fler ingidenser hemma i kylskåpet än på jobbet)
*Arbetsbyxorna (den som inga byxor har...)
*Vattenflaska (jag är ett med min flaska, men inte idag)

Men idag fick jag iaf ett litet kontor med en ny dator, det var det enda possitiva på jobbet för idag. Nej, vad elakt. Vår nya medarbetare var inne och presenterade sig, ingen stor grej men hon verkade vara en sån där possitiv energisk männsika...och det är ju kul.

Kiangrisen har vägrat gå och lägga sig i tid dom senaste dagarna, igår gav han sig inte förns han legat och grisat i våran säng en halvtimme. Då var klockan halv tio. Men idag hade han busat så mycket att han la sig utan protest vid kvart i åtta, skööönt. Man blir heeelt slut av att jaga runt honom nu för tiden...han är så snabb och envis. Jag blev så trött idag att jag var tvungen att äta upp Carolinas choklad :P Inget socker var det ju Jon, tänk på snoppmätartäv...jag menar grabbhalvan.

Nu ska jag ta igen lite sömn, vi höres /Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0