Plugga..!?

Jag ska söka den här utbildningen och hoppas verkligen att jag blir antagen. Det finns ju bara 20 platser, så chansen är väl kanske inte så stor. Men jag vet inte hur många det är som vill plugga till Tandsköterska..? :P
Jag har haft det i tanke i många år, men jag har ju inte velat plugga så...men om jag kommer in på den här utbildningen så är det kanske dax nu :)

Tandsköterska

   
   
Studietakt Heltid, distans
Utbildningstid 60 veckor med start 17 januari 2011
Utbildningsform Distans med föreläsningar på studieorten. Metodövningar är inlagda vid tandvårdsklinik i Örebro.
Antal platser 20

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet eller motsvarande

Sista ansökningsdag

Pågående utbildning - Ej ansökningsbar för tillfället! Information om ansökningsdatum kommer efter sommaren.
   
Om utbildningen 1/4 av utbildningen består av lärande i arbete (LIA). Syftet är att ge dig som student möjlighet att integrera teoretiska kunskaper med praktiska färdigheter.

Utbildningen kommer att genomföras med inslag av problembaserat lärande (PBL), som ger dig förutsättningar att:
- bearbeta din inlärning intellektuellt och emotionellt
- behärska din egen inlärningsprocess
- öka din medvetenhet om omvärlden
- öka ditt självförtroende, din självkännedom och självkänsla
- utveckla förmågan till problemlösning och samarbete


Utbildningens innehåll:
- Administration och organisation
- Anatomi, anestesi och famakologi
- Material och miljö
- Odontologi 1
- Odontologi 2
- Oral hälsa 1
- Oral hälsa 2
- Vårdhygien och smittskydd
- Lärande i arbete 1
- Lärande i arbete 2
- Lärande i arbete 3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0