Quasimodo

DIREKT FRÅN SOVRUMMET: ETT BLOGGINLÄGG!

Ännu en arbetsvecka till handlingarna, och äntligen är det dags för helg. Veckan har känts längre än vanligt trots att jag känner av lite tidspress. I vanliga fall skuttar timmar och dagar blixtsnabbt när jag har för mycket att göra och för lite tid men inte vecka 18.
Strul med systembyte och viss iritation över företagets gamla synder har lett till sönderhackade dagar vilket i sin tur lett till stress och ännu mer irritation. Men, men ingen lever eller dör med ett par färre älghanddukar levererade.

Till helgen blir det släktträff vilket känns spännande, jag kan inte minnas att jag träffat någon av människorna som kommer att vara där förutom min biologiska farfar Sven. (och mamma och pappa...och Carolina och Kian förståss.)
För att hinna till Blidö i tid så står klockan på 05.40...det känns inte lika spännande.

På söndag har Direktörn bjudit med mig på fotboll på Behrn arena. Avnjuta ÖSK-Djurgården på företagets fina platser är inte illa. Extra kul tyckte jag eftersom man känner sig lite betydelsefull och omtyckt när man får sitta med företagsledningen. Tyvärr sköt Carolina dom funderingarna i sank när jag kom hem.
-Dom ser nog bara till att du kommer ut lite bland folk inför kunddagarna (19-20 maj mingla med designers och övrig personal på F&F).
 Ungefär som att ta ut lilla Quasimodo en tur på karnevalen då eller? Tack älskling!

Till sist tycker jag at det är dålig still att försöka hitta en syndabock för allt skrutt i världen. Allt löser sig om man själv står till synes utan skuld. Jag har alltid (så länge jag kännt till) gillat Barrack Obama, men hans senaste utspel angående oljeläckan i mexikanska golfen har fått mig på andra tankar.
-"BP is responsible, BP will pay the bill"
Vad har Brommapojkarna med oljeutsläppet att göra och hur ska dom ha råd att betala för det?

Tjolahopp! /Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0