Because times they are changing...

I helgen har det varit som lilla julafton. Det kom ingen tomte och det var ingen julmat. Men vi har klätt granen och jag har fått kalsonger och strumpor precis som på julafton. Kian gjorde succé under julgransutsmyckningen med att göra små klasar av julgranskulor, fem stycken fick han plats med på en kvist. Men granen blev jättefin och Kian beundrar den så ofta han kan.

Idag var det improviserat möte på jobbet, personalen informerades om att vår VD Ulf fått sparken. Anledningen var att han inte nått upp till den budget han själv har satt. Men han har inte haft det lätt. Motvind är en grav underdrift när man för på tal den negativa attityd som mött beslut efter beslut. När sedan delar av personalen väljer att "fira" med långlunch på 3 timmar är det lätt att förstå varför saker och ting gick på röven. Själv har man knapt en minut över för att gå på skithus. Jag har börjat ifrågasätta mitt vara eller inte vara på företaget.

Imogon har jag möte med nygamle VD:n Anders. Då ska jag ge min syn på mina arbetsuppgifter och på företaget i allmänhet. Times they are changing...

Ja ä int bitter (Jo, det är jag)

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0