Se det snöar

I dag föll den första snön och folk körde bil därefter. Merparten av mina mottrafikanter (medtrafikanter? No way!) körde lite för lugnt medans några få körde som galningar. Det var bara jag som höll ett lagom tempo, trots att jag inte hade vinterdäck. Det är ju ingen sport att ta på dom FÖRE första snön. Men väl hemma fick jag kriga mot snö och kyla i min vindtunnel aka. carport en timme innan jag fick ordning på nya domkraften, vart den skulle sitta på bilen, lyckades lysa rätt med mobilen och slutligen fick på däcken. Jag har blivit alldeles för lat när Carolinas pappa Conny servat oss med däckbyte.

Medans jag jobbade hade Kian varit rädd för en spindel som visade sig vara lite vitt skräp från en mandarin. Sedan hade Kian och Carolina hälsat på hos familjen Fredriksson-Mansikka i Kumla en sväng. På tillbakavägen hade dom setat i snökaos-kö nästan en halvtimme, tänk att folk inte inser att vi som bor i norden åker på en vinter varje år.

Kort inlägg idag, men det händer ju ingenting.

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0