Tankar om Ullared

Uppstigning mitt i natten för att bussas till en lokal där man trängs ihop med alldeles för många likasinnade, koncentrationsläger? Nope, en tripp till Ullared. Inte nog med ovan nämnda vilkor, man ska betala fört oxå, 270 spänn! Jag skulle haft minst det dubbla för att ens överväga det hela.
-Det är tur att vi är olika. vad jobbigt det skulle vara om alla var lika, sa min pappa när jag luftade min Ullaredsåsikter.
Jo, det skulle nog vara jobbigt om alla var som jag. Och tänk sen så meningslös succéserien "Ullared" skulle bli. Morgan: -Hallå!
Eko: -Hallållållå
Den är ju hjärndöd så det räcker ändå.

På tal om hjärndöd, precis så kände jag mig igår när jag stod längst bort på parkeringen vid Maxi. Hur fan planerade jag det? storhandling en dag efter lön? Inte alls! Dessutom hade jag växlat bort min femma till kundvagnen precis innan jag åkte från jobbet. Frysa ihjäl...Köa för att växla pengar (jippie!)...trängas med ALLA! Jag skulle betala 100 spänn för en vagn med tuta så att jag skulle slippa säga ursäkta tusen gånger till döva pensionärer som förväxlat handikapparkeringen med gångarna på ICA! UR VÄGEN!!! 1000 spänn för en vagn med en "snabb smärtfri död -knapp".

Men Jag fick med mig allt utom ströbröd, för det hittar jag aldrig. Hade det funnits syre till alla i lokalen hade jag letat, men nu chansade jag på att det fanns hemma - det gjorde det inte. Styrde upp en tacopaj till Kian och Carolinas förtjusning. Avslutade med att försöka stoppa resterna i en matlåda...med locket på. gonatt!

Idag hämtade jag och Kian farmor Agneta på stationen. Efter det har Kian kört järnet och kört slut på farmor. Jag fick lite tid över och passade på att laga mat. Det passade extra bra när Carolina var borta eftersom vi representerar olika matlagningsstilar. Carolina vill att man ska följa recept till punkt, I don't care. (CAROLINA; NEJ MAN BEHÖVER INTE FÖLJA RECEPT TILL PUNKT OCH PRICKA! DET GÖR JAG INTE ENS SJÄLV, DET ÄR BARA DET ATT DU HAR KONSTIGA IDÉER FÖR DIG IBLAND! SÅ JAG TYCKER DU SKA HÅLLA DIG TILL RECEPT...SÅ DE SÅ!) :P  
Idag gick det vägen och det blev riktigt smarrigt, det gör det inte alltid. Kian åt som en häst, fick ny energi och gav järnet igen!

Nu har jag hämtat Carolina eftersom det hon handlat inte skulle få plats i lilla bilen. Det spelade egentligen ingen roll eftersom lilla bilens lyse vart påslaget hela dagen och batteriet blivit medvetslöst, den hade inte gått någonstans ändå.

Nu ska jag kolla klart på Blades of glory för jag vet inte vilken gång...bra film!
"If we went to a costume party as Batman and Robin, I would go as Robin, thats how much you mean to me."

sov gött! /Jon

Kommentarer
Postat av: sara

Haha=P Kul med Carros uppdatering ;)

Shoppade du mycket i Ullared?? =D

2010-11-28 @ 16:58:28
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: Sara

hehe men Carro...va du så trött när vi åkte att du glömde lyset:P tur att du hade backup:)



O ströbrödet finns vid brödavdelningen....fick själv hjälp att hitta de när en vänlig själ hörde vad jag sa när jag pratade i telefon:)

2010-11-29 @ 14:40:53
URL: http://blacktower.blogg.se/
Postat av: Sara K

Härligt =D Vi får åka dit nångång du och jag =P Klart Kian är värd alla leksaker han kommer få =D Är man sötast i världen så är man ju ;) Hihi.

2010-11-29 @ 20:36:29
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0