Och bilen går bra?

Jag har ju tagit över min mormors avlagda bil, en riktig superbil. Superbil?!? -funderar du då, det är ju världens skruttigaste gamla golf. Ja, den är superful, superlångsam och superrostig -superbil! Dessutom är den superbensinsnål och tar mig fram och tillbaka till jobbet vilket är det som räknas i min värld. Och så var det med det.
Det finns två små problem med bilen, ingen big deal egentligen. Har du en fläkt som bara blåser kalluft? Enkelt, stäng av den. Har du en fläkt du inte kan stänga av? Lugnt, ställ in en lagom temperatur och vrid bort den. Dom två problemen kombinerat slutar med en svinkall bil. Fryser man i bilen när man sitter på ett fårskinn, med halsduk, mössa och filt i september så ligger man risigt till i december. Men det löser sig.

Kian är galen i pappa nu för tiden, eller galen i att spela fotboll med pappa ska jag säga. Carolina ringde och berättade att Kian hade saknat pappa så jag förberdde mig på ett varmt välkomnande efter jobbet. Jag fick ett smile och ett "Hej pappa" följt av ett "fupboll" och en allvarlig min som betydde något i stil med "du kommer med mig och spelar fotboll och det med en gång". Sagt blev gjort och det var inget "mammande" förutom när Carolina tvingades agera publik. Jag frågade om jag kunde få en liten puss och fick svaret "Neeeej, ja pela fupboll". Pappa var kung ända tills mamma bestämde sig för att ta en promenad, då var pappa inte värd ett skrutt. Kian hann med att säga mamma ca 200 ggr på en halvtimme och världen höll på att gå under, tills mamma kom hem och det plötsligt blev oviktigt vad mamma höll hus eller gjorde.

Trots våra heliga löften om bättring vad det gäller onyttigheter hade Carolina bakat kakor idag. Inte nog med det, hon tvingade i mig 5-6 stycken under knivhot. Jag ser inget annat val än att offra dom på F&Fs fikabord imorgon. Från och med nu lovar jag att vara nyttig, all support mottas tacksamt!

godnatt /Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0