27

Mina förhoppningar om en klantfri födelsedag igår grusades redan på jobbet. Inget nytt under solen, det är trots allt mig vi pratar om. Ett oskyldigt feltryck på skrivbordstangenterna ledde till ännu ett när jag skulle rätta till det. När man jobbar i affärssystem är det en fördel om man vet vad man håller på med därför tänkte jag vända mig till företagets datansvarige, sen slog det mig att det var jag...typiskt också. Eftersom jag inte hade tid att sitta i telefonkö hos supporten så gjorde jag några snabba fel till innan jag insåg att jag nystat in mig totalt, därför gick jag hem.

Kian hade redan ringt mig på jobbet och sagt "GRATTIS pappa, bla, bla, bla det är paket....GRATTIS...hejdå!" men han var lika lycklig när han fick säga det igen när jag kom hem, och visst fanns det paket. Jag han knappt innanför dörren innan jag hade en spännande födelsedagspresent i näven. Carolina hade verkligen tänkt till, hon hade kommit ihåg en av mina braiga idéer och köpt mig en UKULELE! Sweet! Jag har ingen aning om hur man spelar (visst, slå på strängarna så låter det), jag kan inte stämma den men nog ska det bli åka av ändå. Bäst av allt, den var coolt orange.
Jag fick en god middag men sen var det slut på födelsedagandet. Min moral hade tvingat mig till att säga ja till inventeringen på Willys trots att jag egentligen hade lust att säga aldrig i h-vete. Det sades att det skulle hålla på från 18.15 till 22, kanske tidigare. Lagom för att jag skulle hinna hem och fira klart födelsedagen med Carolina och big brother. Självklart slutade det med att jag fick fira återstoden av min födelsedag bland kaffe och kryddor. Klockan 00.05 fick man gå hem och jag hade fullbordat min sämsta födelsedag någonsin.

Skam den som ger sig, jag beslutade mig för att flytta min födelsedag till idag. Jobbet gick sådär, jag var aptrött hela dagen men jag lyckades iaf reda upp mitt klantande från gårdagen. Jag var i mer födelsedagsstämning idag eftersom det trots allt var kalas med delar av min släkt. Carolinas kakfat gjorde i vanlig ording stor succé liksom tårtan och det kändes precis som en födelsedag borde göra.

Dagens i-landsproblem: När jag nattade Kian hörde jag Carolina svära från köket, när hon började stampa och gråta var jag tvungen att undersöka vad som hände. Det visade sig att hon hade haft svårigheter att få upp korken till coca-colan. Efter att Kian somnat och jag satt mig i soffan sa hon surt att jag inte fick skruva åt korken så hårt.
-Vad skulle jag gjort om jag inte fått upp korken och du inte vart hemma?
Hmmm...jag vet inte...inte druckit cola kanske...eller?

Rihanna har i en intervju sagt att hon gillar smisk och att bli bunden, genast gör aftonbladet kopplingen till misshandelsdomen mot x-et Chris Brown. Är det verkligen rätt koppling att göra? Borde man inte göra kopplingen till ödetorpet med tortyrkammaren? Kan det vara Rihannas?

Ciao!

/Jon 


Kommentarer
Postat av: sara&Markus

GRATTIS i efterskott Jon =D / sara & Markus

2011-04-03 @ 20:05:23
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: Jon

Spank u! Spank u very much!

2011-04-04 @ 21:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0