Angående bilkörning

Hoppas att ni borstat tänderna och lagt er bekvämt i sängen, den här kan bli segdragen och sövande.

När jag kom hem satt familjen och kollade på Robin Hood. Sheriffen av Nottingham var precis i färd med att själa kaninen Hoppsans peng som han fått i födelsedagspresent. Usch, så gör man inte. Minuten senare stod Garpvägens egen Sheriff och åt upp kaninen Jons födelsedags-choklad. Nu vet vi iaf vilken disneyfigur Carolina är mest lik.

Igår gjorde jag min bästa träning för säsongen. Det kan ha att göra med uppladdningen på pizza hut men troligtvis berodde det på att jag klev ner i backlinjen. När jag berättade för Carolina om mina bravader konstaterade hon snabbt att det där med att vara i vägen är lite min grej. Synd att det var sista träningen på ett tag, nu tar jag ledigt från fotbollen framöver.

Jag borde abslout äta på pizza hut oftare, det är ju inte EL TACO på American take away men buffé för 80 spänn är ju ändå väl investerade pengar. Igår åt jag elva slicear till lunch och jag var fanimej mätt ända till frukost imorse.
Jag var faktiskt på pizza hut i lördags också och stresade i mig en lunch under högskoleprovet. Målet med provet var ju en ökning, kanske inte till 2.0 men åtminstone till 1.9. Tyvärr lyckades jag inte bättre än att pricka mitt senaste resultat, 105 poäng har dom senaste provtillfällena varit en poäng för lite för 1.9 och med min tur lär det väl vara samma visa igen.

På väg från jobbet häromdagen hörde jag ett klonk, inget bra klonk bör tilläggas. Jag stannade och upptäckte att avgasrör och ljuddämpare var på väg att överge skeppet. Panik! Jag kan ju ingenting om bilar! Jag lyckades binda upp hela härligheten med mitt älg-nyckelband. Jag har tvivlat på nyttan med prylarna vi kränger på jobbet men nyckelbandet tog mig och bilen ända hem till Carolinas pappa Conny som fixade biffen, tur att vi har honom. Kian skulle förstås också hjälpa till att laga bilen...iaf i tre minuter. Sedan jagade han Cilla, spelade fotboll och tittade på hästar.
-Pappa! Titta hästarna! Vad göö dom?
-Ja, vad gör dom Kian?
-Ohhh, DOM TITTAR PÅ MIG!
Haha, läskigt värre!
Han har fått pli på Cilla också, när Cilla skäller säger han "TYSCHT!" och sedan snappade han upp när mormor sa passa dig, fast han körde med "Passa duu!" istället, om och om igen.

Steget från lagade bilar till bilkörning är inte långt, därför ska jag komentera det kommande förbudet mot SMSande vid ratten och handsfree-tvånget vid mobilprat. Vad blir och vad blir inte tillåtet vid ratten? Ska man inte själv kunna ta ansvar för att framföra sitt fordon på ett säkert sätt? Eftersom hela grejen handlar om att man inte
ska ta blicken från vägen så borde det nästan bli lag på att ha händerna tio i två också. Jävla skitregel, jag förstår att folk kan ha svårt för att göra två saker samtidigt men låt då för fan mig få käka McDonalds eller prata i telefon jag som kan!

Nu till dagens I-landsproblem: Carolina har köpt oss varsin tungskrapa, en rosa och en blå. Lätt att lista ut vem som är vems, problemet är att Carolina har en blå tandborste och att jag är väldigt disträ. Det kommer garanterat sluta med att jag tar Carolinas tandborste eller tungskrapa och få skäll för det. Varför måste du snurra till det så för mig gumman, du vet att jag börjar bli gammal.

Dagens bästa: Vi kollar på sveriges mästerkock där dom ska laga mat åt den person som betyder mest för dom. Jag vet inte om det var meningen men en av sköningarna resonerade så här: -Jag ska laga mat åt min fru och då tänker jag att det måste bli någonting med bröst!
Klockrent! Skulle jag inspireras av Carolina hade det nog slutat med fläskfilé. Wohaaa!

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Carolina

-Jag ska laga mat åt min sambo Jon och då tänker jag att det måste bli någonting med...sidfläsk! :P



HAHA!...(du själv som hittade på det dessutom, det var kul!) :D

2011-04-06 @ 21:23:18
Postat av: sara

Hahaha=P vad ni är roliga ;)

2011-04-06 @ 21:52:51
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0