Man blir deprimerad

Nu var det ett tag sen jag skrev. Jag antar att man tappar sugen lite när man blir hånad på sin "egen" blogg. Carolina har det iof inte lätt med mig, 27 år och senil som ett helt ålderdomshem. I vanliga fall brukar jag komma på att berätta saker för Carolina ca 2 timmar innan det händer, men nu när jag för en gång skull upplyser henne om något direkt när jag hört det så får jag skit. Rättvist? I think NOT!
Att hon sedan sagt att vi skulle flytta till den 11:e är lögn och förbannad dikt. Jag skulle ringa mamma när jag kom hem från jobbet och kolla om det funkade att ha den 4:e eller om vi skulle behöva flytta, FLYTTA...BARA FLYTTA, INTE FLYTTA TILL DEN 11:E....FLYTTA!

Jobbet sen då. Inte nog med att det var 26 grader och solsken ute hela dagen (och 57 grader inne). Jag och David är själva på jobbet vilket betyder att någon måste ansvara för dom administrativa uppgifterna. Jag kommer aldrig att sluta bakom ett skrivbord, jag vet inte ens om jag kommer att överleva veckan. Jag får inget extra betalt för att vara trevlig i telefon och allt plottrande med att order ger mig huvudvärk. Men som rutinerad räv på firman (2 år) så tar jag mitt ansvar ändå.

Sen åker man hem från jobbet och vad händer? Strålande sol i Örebro men när man kommer ut på landsvägen och ser Kilsbergen så är det ungefär som när Frodo ser ut över Mordor (sagan om ringen). Mörka hotfulla moln, oh karma where art thou? Jag kan fan inte minnas en gång när det har vart bättre väder på platsen man anländer till än på platsen man lämnar (om man inte räknar utlandsresa.

Men allt är inte nattsvart, en annan anledning till att blogginläggen lyst med sin frånvaro stavas Call of Juarez. Min eminente vapendragare Johan föreslog en investering i ett co-op vänligt XBOX spel och det föll väl ut. Då blir tiden plötsligt dyrbar.
På tal om min eminente vapendragare så fyllde han ju år i torsdags den gamle galten. Yours truly överraskade honom med en outfit lämplig för wipeout-ansökan. Den är inte riktigt lika vass som min men det är hårfint.
På tal om wipeout-outfits så har jag fattat ett beslut angånde publicering av bilder på bloggen. Jag förstår att många av er är nyfikna men publiceringen kommer att dröja tills det står klart hurvida jag kommer med i programmet, jag vill ju inte spoila en potentiellt fantastisk TV-upplevelse. 1:a november är datumet som gäller, den som väntar på något gott får lida pin...som dom säger.

Sist men inte minst vill jag hylla Pirates of the Caribbean - on stranger tides. Den hade ingridienserna som funkar för mig. Jag gillar ju pirater och det fanns spanjorer...jag gillar inte spanjorer mer än något annat men jag gillar spanska. jag gillar egentligen inte spanska mer än något annat förutom att man hittar mitt favoritord i just spanskan. Sen är ju han Johnny Depp rätt kul som kapten Jack Sparrow men det är ingenting emot Geoffrey Rush som Hector Barbossa
-All hands! Ply to windward! Get cracking, ye bloomin’ cockroaches! The Crown served me well. But now, by the Gods of sea and sky, make way for Tortuga!
Där har vi en riktig pirat!

O´hoy sailors!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha..Lögnare! Jag sa visst att vi skulle ändra till helgen efter!! :P

2011-08-02 @ 20:35:21
Postat av: Lilian

Ett internt bloggkrig! Oh, ska ringa nån villig skvallertidning. Vem vet. detta kan bli nya Kenza-bloggen :)

2011-08-03 @ 23:27:26
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0