Bolibompa attackerar min hjärna!

Jag försöker fokusera på skrivandet, men det är svårt med bolibompa på TV:n. Det låts, det härjas och det spelas jobbiga titelmelodier. Jag kan inte stänga ute det! Charlie och Lola tar över min hjärna! Nåja, here it goes!

Igår hoppade jag över skrivandet, istället smög jag upp till mitt rum och spelade XBOX. Carolina brukar påpeka att jag är väldigt korkad för att ha högt IQ och igår gjorde jag mitt bästa för att bevisa hur rätt hon har. Helgens jättepåse med lösgodis hade letat sig upp på övervåningen för att undkomma Kian. Desvärre för den så kom den inte undan mig, jag tror att jag satte i mig ett drygt halvkilo i rask takt. Därtill stoppade jag i mig två hemgjorda semlor vilket resulterade i två timmars fosterställning med magknip. Korkat kan tyckas men det var värt det!

Inte nog med det, i lördags lyckades jag med konststycket att överge min briljanta tipsidé som endast kräver tålamod för att generera cash. Varför överge något sådant? -För att speljävulen bad mig förståss.
Jag bröt alla regler jag gjort upp vilket slutade med alldeles för höga satsningar på mexikansk(!) ligafotboll. Pankaka! Det enda possitiva är att jag lyckades stoppa mig innan jag spelat bort rubbet. Nu slutade januari på plus 300 istället för plus 3000, det var ju lite obra.

Nåja huvudsaken är att man lär av sina misstag.

Kian har börjat göra sig odentligt förstådd. Synd bara att det mesta han säger är tvärt emot. Det är "Pappa, Kian INTE ha mat. Mamma, Kian vill INTE sova". När Kian säger något annat än "inte" så är det "måste". Kian måste kladda, Kian måste plaska men Kian måste tyvärr aldrig äta ordentligt eller göra som mamma och pappa vill. Som tur är har han blivit väldigt snäll och kramig sen han blev frisk. Man kan få en kram eller en puss när man åker till jobbet eller när Kian ska sova.

Nu ska jag visa att jag också kan lära mig något av mina få misstag...genom att äta resterande två semlor, hehe!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0