Det är som julafton

Andra melodifestivaldeltävlingen och allt är sig likt, precis som på julafton. Ferdinand sitter under sin korkek...som alltid - Bobby Ljungren och Thomas G:son sitter och vinkar...som alltid. Ferdinand luktar på blommorna...som alltid. - Bobby och Thomas har skrivit en klatchig melodi åt Sanna Nielsen...som alltid. Ferdinand sätter sig på en humla, hamnar på tjurfäktningen men slutar under korkeken och alla är lyckliga...som alltid. - Svenskarna missar att det är SAMMA låt som Sanna sjunger i år igen, röstar vidare, Bobby och Thomas vinkar och är lycklig, vi skickar SAMMA bidrag till Tyskland och får skämmas...som alltid.
Jag höll altså inte på Sanna Nielsen...eller Brolles pisslåt heller för den delen.
Daniel Karlsson och Christian Waltz var mer min smak...men det ska ju tydligen låta likadant varje år.

Nog klagat och till årets moment i Melodifestivalen, det slår tom Björn Gustafssons låt till Carina Berg för nåt år sedan (överskattat!!!!!).
Marie Sernholt: Hej, jag heter Marie, vad heter ni?
Publiken: GLEEEEEEEEENN!

Så oväntat! Alla heter Glenn i göteborg, alla heter Glenn i Göteborg, alla heter Glenn, alla heter Glenn, alla heter Glenn i Göteborg!!!


Idag började Carolina jobba klockan åtta vilket betydde att jag fick gå upp med Kian när han vaknade. Det kändes lugnt eftersom han har väckt oss prick 05.55 varje dag den här veckan. Men eftersom det var jag som skulle upp klämde han till med (trumvirvel) 04.15 ! Jackpott, bingo och öppen bar! Ögonen stod åt fyra olika håll på mig.
Det blev inte mycket gjort innan vi sov middag kan jag ju säga. När vi vaknat klädde vi på oss för att gå ut, jag först för att Kian skulle slippa bli för varm i sin overall medans han väntade på mig. Han tackade för omtanken genom att gömma sig under bordet, gömma sig under trappen och smita in i vardagsrummet. Det första jag kom att tänka på var klädsim, jag ver genomblöt i svett. Men trots det skuttade jag ut på baksidan med skoveln i högsta hugg och Kian tätt bakom.
Vi byggde gångar över hela trädgården och började på en finfin snögrotta. Två timmars frisk luft...det var ett tag sen.

Carolina som vart jätteduktig och jobbat trots sin stora mage kom hem med mat från Efesos och vi åt som kungar. Efter mellon tvingade hon mig att spela 500 igen, vet någon om det finns ett hjälpnummer att ringa för män med sådanna problem som jag?

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hihihi du é så rolig! :D <3

2011-02-13 @ 08:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0