Feber i melodifestivalsoffan.

Nej, det var inte heta bidrag som värmde upp soffan på Garpvägen 56 utan det är jag som är sjuk. Det fanns dom som tyckte att jag skulle ha legat till sängs MEN om tantsnuskiga Carolina skulle dreggla på lillpojken Saade så skulle jag iaf studera Sundblad och Lumholdt litegrann. Tyvärr hade dom gått ner sig mer än vad jag kunnat ana så det var ju lite bortkastat. Men jag fyllde iaf funktionen som kritiker, och de behövdes vill jag lova.
Det stod ju uselt på löpsedlarna förra veckan, VAD (!?!) ska man då hitta på åt dagens schabrak?
Det var det sämsta, det SÄMSTA vi har sett!!!
The Playtones!?! For real!?! Såg ni killen med ståbasen? Han hade två uppgifter, låtsas spela bas och gunga i takt...han fixade att låtsaspela med möda men hade tagit för många folköl för att gunga i takt.
Shirly's Angels!?! Fyndigt!?!  
Eric Saade fick spela i en egen liga med öppet mål och fyra bonusstraffar.
Sara Varga överraskade possitivt och blev lite favorit hos oss.

Annars kämpar vi på med stryktips-SM och idag hann jag faktiskt bli lite skakig, med 5 min kvar var jag ett mål ifrån att ha alla inne. Två minuter och två mål senare stod jag på mediokra 10 rätt och utan utdelning.

Mitt låtsasfotbollslag går som tåget och tog sin tredje raka seger idag. Imponerande 12-0 i målskillnad och ändå låtsas Carolina inte bry sig ett dugg.

Igår kom jag till insikt igen, liksom varje gång jag äter på Subway.
Varför envisas jag med att äta på donken varje gång jag ska käka snabbmat? Trots att Subway ligger på samma ställe, är dubbelt så gott och 7 gånger så nyttigt? Har jag blivit så lat att jag inte orkar kliva ur bilen?
Jag lovar mig själv bot och bättring men jag sluter väl i driven med min Big Mac och mina flottiga cheeseburgare.

Ciao!

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0