En annan sida av historien

Igår efter jobbet åkte jag direkt till Toys 'r us för att köpa fler båtar som Kian kan ha med i badkaret när han badar. Planen var att jag skulle bada tillsammans med Kian och därför var jag extra upprymd, jag ville ju också leka med båtarna. När jag var liten fanns det inga batteridrivna båtar med justerbart roder - ville man ha nåt att leka med i vattnet fick man stoppa en pinne i en barkbit. Nej, vänta nu...det var ju familjen hedenhös. Hursomhelst kan jag inte minnas att jag ägde några roliga badleksaker.
Väl i badrummet påpekade Carolina hur båtarnas behov av svängrum och stoleken på vårat badkar medförde en viss platsbrist. Eller som hon uttryckte det: -Du får inte plats!
Stor chans att jag skulle bli blåst på tillfället att leka med bogserbåten Elias och hans vänner, jag hoppade i ändå.
Carolina hade förståss rätt, badkaret är inte stort nog för alla. Jag gjorde det enda rätta, jag lät Kian leka själv med båtarna och när han tröttnat fick han följa med Carolina ned. Sedan tog jag över som trafikledare i badkaret!

Idag åkte familjen till lek och buslandet - Kians paradis på jorden. Han skiner upp som en sol så fort man nämner det stället. Väl där drar han iväg som en raket in i stora klätterställningen med en nästan lika entusiastisk pappa hack i häl. Nytt för den här gången var att han faktiskt ville åka rutschkana, förut har han tyckt att det var kul när man väl tvingat med honom men den här gången åkte han på eget initiativ. Dagens höjdpunkt var när han fick för sig att springa ifrån mamma och pappa. Han ser så rolig ut, han lyfter högt på fötterna och liksom skuttar fram, han tar i som bara den och det ser ut som det ska gå jättefort...men det gör det inte. Han gav upp och försökte istället beordra mamma och pappa att stanna: -Du stå där, du stå där. Sen stack han iväg igen.
Efter två och en halv timme var både Kian och pappa helt slut, ändå skulle Kian stanna kvar men det fick han inte. På väg hem i bilen muttrade han: -Kian ville stanna kvar lekoblus-landet. SÖTNOS!

Igår när vi spelade tågspelet försökte jag med något nytt. Isället för att sitta tysta som möss försökte jag passa på att prata med Carolina när vi spenderade lite tid tillsammans. Det brukar väl stå det i aftonbladet- komunicera med din partner. Efter att ha läst Carolinas inlägg igår inser jag att detta försök misstolkades som distraktion. Vidare blev jag kallad dålig förlorare trots att jag tyckter att det är jättekul när Carolina väl får vinna någon gång. Däremot nämdes det ingenting om Carolinas fantastiska spotsmanship, efter konstaterad seger körde hon ett nummer med segersång, segerdans och V-tecken som luktade "In your face!!!" Ingenting som jag brukar hålla på med, jag mins inte ens att jag firade min hundrade seger över Carolina med något annat än att tacka för god kamp.
Jag blev lite sårad och beslöt mig för att sätta hårt emot hårt när vi spelade idag. Detta resulterade i att jag blev kallad ful och CP. Var Carolina så dålig förlorare efteråt undrar ni nu...vem har sagt något om efteråt? Dom orden slängde hon ur sig efter ungefär 3 minuter speltid. Hon han även grina en liten skvätt när jag ställde mina tåg precis där hon tänkt ställa sina omgången efter. Efter X antal CP:n och Y antal "du är så ful" stod det klart att jag vunnit båda dagens matcher. Behöver jag säga att jag frångick mitt vanligtvis så goda sportsmanship och gjorde en parodi på gårdagens dåliga vinnare? IN YOUR FACE, HONNEY!

CIAO!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag är inte en dålig förlorare EGENTLIGEN!...men man blir det när du är så otroligt kaxig och dryg! SÅ DE SÅ! :P

2011-02-06 @ 09:28:56
Postat av: Kians farfar

Braaa Carolina! Jag förstår dig!På han bara!

2011-02-07 @ 12:31:12
Postat av: Jon

Vad håller du på med pappa? Har du glömta att jag är din son? Du ska ju hålla på mig!

Vart är världen på väg när folk väljer att stödja onda krafter istället för att hålla på det goda?

2011-02-07 @ 18:34:38
Postat av: Carolina

Hahaha :P

2011-02-07 @ 19:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0