uppförsbacke

Kan det ha vart två veckor sedan jag tyckte att jag hade flyt i allt jag gjorde men oroade mig för när vändningen skulle komma. Dom goda nyheterna är att jag slipper oroa mig mer, dom dåliga är som följer.

Datorn som jag troligtvis våldade sönder men ändå fick reparerad utan kostnad har nu gått sönder igen. Den här gången är det INTE övervåld som ligger bakom det hela. Det sitter en liten pigg i hålet där man stoppar i adaptern till laddaren, eller det satt en pigg där ska jag säga. På något sätt har den gått av. Nu kändes ju det som en bagatell att laga men det visade sig att den satt direkt på nån vital del som skulle kosta 5000 spänn att byta ut. Kvittot försvann i samband med förra reparationen så någon reklamation blir det inte tal om....surt sa räven.

I fredags spelade jag fotboll och gjorde, hör och häpna, en gedigen insats. Inte en insats som var bra med tanke på att jag har vart målvakt och inte spelat ute på ett tag....utan en bra match, på gränsen till en häst (3 hästar till bäste MIK:are i matchen, 2 hästar till näst bäste...). Vad är det för dåligt med det då? Jo, vi spelar match idag också och jag skulle få chansen igen eftersom coachen blivit mycket possitivt överraskad (något som troligtvis INTE kommer att hända speciellt ofta den här säsongen). Men istället för att vara på samlingen som är i skrivande stund så sitter jag hemma med Kian eftersom vi inte har någon barnvakt. Bara att ta nya tag.

Inatt la jag ett vad på X mellan Toronto och Pittsburgh. Oavgjort blev det och jag loggade in på kontot för att räkna in vinsten, inte ett spår av mitt vad. När jag påtalade felet till supporten fick jag efter en timme svaret att det varit ett tekniskt fel under kvällen men det skulle vara tillrättat. Fortfarande inga pengar och ett nytt mail gick iväg. Svaret: Vi har genomsökt ditt konto men inte funnit något sådant vad, ha en bra dag.
What!?! Ser dom inte sambandet mellan deras tekniska fel och mitt vad? Skulle jag ha märkt att något var fel om jag inte lagt något vad under den aktuella tidpunkten? Hade det vart ett vad med förlust hade det nog gått alldeles utmärkt att leta fram.

Nåja, jag och Kian har vart ensamma större delen av helgen och det har vart så himla kul. Vi har busat, spelat fotboll, byggt snökoja, lekt med bilar och allt möjligt kul. Och vi har DANSAT! Carolina har letat fram en gammal AQUA-skiva som Kian tyckte var svinbra. Jag försökte träna lite sammtidigt som jag och Kian showade loss. Man har ju sett på TV-shop att Zumba ska vara världens grej när det gäller att bränna kalorier så jag uppfann en variant utifrån det lilla jag sett. Resultatet? Det var tråkigt, det var lite jobbigt men framför allt måste jag sett helt otroligt fånig ut. Kian beordrade mig genast: Pappa, SLUTA dansa! Och så var det med det.

Nu är Kian helt slut så det är nog dags att få honom i säng. På återhörande!

/Jon 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0