All night long....

I natt torkade jag spyor mest hela tiden, med en klump i halsen och en bebis som rumlar runt i magen så att det kändes som att magen skulle vända sig ut och in som den gör när man ska spy, men jag har klarat mig hittills tack o lov! Värre är det med min stackars Kian som spydde 5 gånger inatt :(

Imorse var det inte kul att vara mig, min stackars lilla Kian hade nämligen bajs upp till axlarna och som tur var hade jag lagt handdukar under han som det bara var att plocka bort och sedan var det bara att torka av Kian. Men när jag ställde han på golvet och sa åt han att vänta medans mamma hämtar en ny blöja så började han helt plötsligt skrika, när jag kommer rusandes med en ny blöja så står han blixtstilla och livrädd medans bajset sprutar över hela golvet och på båda våra täcken o ja....bajsspår in till duschen blev det också. Det stank något fruktansvärt i hela huset!
Jag tar mer än gärna hand om min lilla älskling och torkar/duschar av han men att ta hand om spyor och bajs på golv och diverse saker det passar jag gärna över till Jon för det har jag väldigt svårt för. Men tyvärr gick ju inte det eftersom att han jobbade :/

Min lilla sjukling har sovit mest hela dagen, han har inte spytt något mer men har hög feber och är dålig i magen. Hoppas att han mår bättre imorgon!

Kian har blivit något fruktansvärt mammig på sistone btw. Idag tex skulle jag bara åka till Konsum och köpa ett par saker lite snabbt men det gick inte för Kian höll fast mig och blev helt tokig bara jag lämnade madrassen han låg på, jag skulle nämligen ligga brevid han och det gick inte att ersätta mig med pappa istället. Så Jon fick åka till konsum.
Sedan skulle jag ta en snabbdusch och det gick två sekunder sedan hade jag publik när jag duschade för Kian skulle vara där mamma var!
Men jag får väl passa på och njuta av att han är så mammig nu för sen lär det väl bara vara pappa som gäller när jag sitter och ammar hela dagarna :(

Jag ska nog försöka sova nu, man vet ju aldrig om Kian vaknar och inte vill sova mer inatt eftersom han sovit hela dagen/kvällen. Kan vara bra om jag fått några timmars sömn då :)

-bye






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0