Facebook

En mamma lämnar sin 13 månader gammla son ensam i badet för att spela spel på facebook vilket slutar med att babyn drunknar. Förut hade jag bara konstaterat att Darwins lära fungerar, men nu när man själv har barn känner man bara starka olustkänslor. Facebook is the devil.
Jag funderade på hur det här med comunitys börjar. Jag inser nyttan med att kunna komunicera med folk man annars inte skulle hålla kontakten med och jag kan förstå hur folk kan tycka att det är skojsigt med 500 "kompisar" som man kan låtsas att man känner. Vad jag däremot INTE förstår är hur man drar igång en sån site. "Vill du haka på våran nya coola comunity, hur många vi är? 5 st glada grabbar som gillar datorer" -Nej tack!
Och hur kom den till Sverige? "Har du hört om facebook? Ascool sida, vad man kan göra? Man kan ha koll på vad Folke Pettersson i Alvesta gör"
Nåja, nu har mamma gått med så snart är det bara jag som står utanför i hela världen.

Det har blivit fattigt med uppdateringar men jag och Carolina har fullt upp med att spela 500 (kortspel). Carolina är som hon är, hittar hon något hon tycker är kul så ska det göras till förbannelse. En vacker dag kanske det blir XBOX.

Kian busar på som vanligt. Men han har blivit en riktig mammagris. Mamma byta blöja, mamma komma, mamma hämta mjölk. Dessutom är det bara mamma som får kramar nu för tiden.
Och han blir mer lik mamma också. Idag vände han och var nära på att gå in i en dörr, han darrade på underläppen och började med ett buuuuuääää.
-Men Kian, du gick ju inte in i dörren.
-Näää, konstaterade han och lallade glatt iväg.

Idag har jag vart på formexmässan och tittat för första gången. Jag har ju vart där och byggt men det här var första gången in action. Det fanns en miljon grejjer att se, jag måste ta med Carolina dit någon gång. Men jag tröttnade snabbt.

Nu ska jag se till att Kian hamnar i sin säng. Tjoflöjt! /Jon

Kommentarer
Postat av: Sara

Carro: Ja riktigt tråkigt att vi inte fick det. Får hoppas det kommer nått nytt snart=) Hur är det med dig? växer magen? =D



Jon: Du är inte ensam om att INTE ha facebook. Varken jag eller markus har det ;) Hehe.



Båda: Ni kan ju inte döpa lillkillen till Texas, det heter ju vår katt ;) Haha. Fast det är ett rätt coolt namn till en unge egentligen. =P



Ha en bra helg ni med.

Kram

2011-01-21 @ 19:00:17
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: Jon

Gött mos! Jag känner mig genast mindre ensam här i världen.

Ni vet väl att eran katt är våran idol. Att dyrka han/hon/det är det som får oss att orka stiga upp varje morgon. Eran katt och fruktmüsli förståss.

Ha det gött!

2011-01-23 @ 23:45:06
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: sara

Hahaha! =D

2011-01-24 @ 17:44:47
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0