Jackpott!

Stackars Kian har blivit sämre igen. Igår hade febern sjunkit och han var mycket piggare, men när det var dags att sova middag var han för hostig för att få någon kvalitetssömn och de blev ingen bättring till kvällen. Därför blev jag hemma idag med vår lilla sjukling. Men trots att han är väldigt seg är han ändå på bra humör..och han är väldigt kramig.

För ett tag sedan kom jag undan servicen på bilen betydligt billigare än kalkylerat och mitt tipsprojekt rullar stadigt vidare. Och igår fick jag en bekräftelse på att mitt flow verkar vara här för att stanna. För ett tag sedan lämnade Carolina in min laptop eftersom den slutat fungera pga olyckliga omständigheter. Eftersom den saknade försäkring förklarade personalen utförligt att alla fel som inte omfattades av garantin skulle kosta ca 800 spänn bara för att verkstan skulle kolla på den. Utöver det tillkom reparationsavgiften om man ville ha den lagad. Crap!
Men eftersom datorn ändå kostade nästan sju papp så kunde man ju inte bara lägga den på tippen. Reservationerna för grantin var många, väldigt många...yttre åverkan var bara en av faktorerna som satt garantin ur spel.
Jag tror inte på tillfälligheter, så när datorn la av efter efter en ihopsmälld skärm och en volt ner ifrån soffan (olyckliga omständigheter) kändes garantin rätt körd.
I måndags fick jag ett mess om att datorn var klar att hämta och igår plockade jag upp den, utan att betala en spänn! Dom tog inte ens betalt för att fixa tangenterna på skrivbordet som Kian våldat sönder! Snacka om Jackpott! Så nu sitter jag äntligen på MIN EGEN dator igen. Jag lovar att vara försiktigare (kanske).

Igår var även dagen då vi fick iväg en billast med skräp till sopstationen. Det är helt ofattbart att vi haft mer skräp i vårat data/gästrum än vad vi får plats med i våran kombi. Planeringen var riktigt 100. Det var kallt ute, jag hade mina ihåliga jobbtofflor, det var mörkt och skräpet var dåligt sorterat. Dessutom var hela familjen med och Kian blev snabbt otålig trots att det fanns traktorer att titta på. Den första av sex sopsäckar tog en dryg halvtimme att sortera vilket uppmärksammades av en snäll kvinna i personalen. Hon sa att jag kunde slänga allt utom el och farligt avfall i "osorterbart" vilket sparade oss ca 2 timmar. När jag tittade så såg jag att jag inte var den enda som fått det rådet. I en container som skulle inehålla nästan uteslutande texilier skumgummi och dylikt fanns det en trehjuling, en surfingbräda och mycket, mycket mer. Bland annat ett par slitna, fluffiga svarta handbojor som jag först trodde att vi slängt av misstag...sen kom jag på att våra är rosa (och oanvända).

Annars då. Jag hörde Roxettes nya singel och kräktes nästan. Hur tänker Per Gessle? Är han stolt över sitt verk? Har han mer att ge? Svaret är förståss pengar. Girigare människa får man leta efter, han vet att det är skit men han gör det för pengarna. Förhoppningsvis får han ihop tillräckligt för att vi ska slippa ytterligare en greatest hits med gyllende tider i sommar.

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Sara

Svar carro: Tack så mycket =) Kram

2011-01-27 @ 18:14:23
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0