Jag är för snäll

Man får ju skylla sig själv. I samband med gårdagens nyårsafton intog jag alkoholhaltiga drycker i berusningssyfte, något som var planerat sen tidigare. Jag och Carolina kom överens om att hon skulle ansvara för våran son dagen efter då hon pga sitt gravida tillstånd skulle vara nykter. När jag tillslut lullade i säng strax efter tre sa gumman att hon inte kunde sova, hon kände sig stressad över att hon skulle ta Kian tidigt på morgonen och sedan jobba på eftermiddagen.
När man är lätt salongsberusad och har haft en trevlig kväll så är som bekant inga problem för stora för att lösa.
-Det är lugnt älskling, jag tar honom.
Hakuna matata, tänkte jag och slog igen ögonlocken.

Det kändes som om det han gå tre sekunder innan jag hörde en bekant röst och slog upp ögonen för att se Kian stående i dörröppningen. I tron att klockan var runt fyra hävde jag mig upp för att fylla en flaska mjölk. Planen var att så snabbt som möjligt få honom att somna om för att sedan återgå till horizontelt läge. Då såg jag att klockan var kvart över sex vilket betyder att Kian i 99 fall av 100 har sovit färdigt. CRAP!
I vanliga fall räcker det med att skicka in pippi långstrump i dvd:n för att få avnjuta en timmes välförtjänt koma i soffan, men eftersom familjen Fredrikson-Mansikka inklusive hund sov över var jag tvungen att övervaka Kian så att han inte blev för närgången mot "Nappe" som var minst lika intressant som pippi. Sömnbristen i kombination med att jag inte fick någon mjukstart i soffan ledde till att det gick en säkring på hjärnkontoret. Jag började städa, jag pockade ur och i diskmaskinen och sen ställde jag mig och diskade. Om det är jobbigt och går sakta i vanliga fall så var det en fjärt i rymden jämfört med hur det var imorse.

Efter en stund kom Linda ner och höll mig vaken genom att spela sequence med mig och vid halv tio blev jag avlöst av en efter omständigheterna utsövd älskling. Resten av dagen har vart lite dimmig. Jag sov tills Carolina skulle åka och jobba och jag tog en tupplur medans Kian sov middag. Efter det ramlade timarna iväg som dom kan göra när både Kian och Carolina är glada och medgörliga och plötsligt är klockan över 23 och jag sitter här.

Vi hoppar tillbaka till nyårsafton som av tradition brukar vara årets mest upphaussade dag. Förväntningarna är skyhöga men det blir inte roligare än när James hoppar jämfota över tigerhuvudet, säger Schkall som admiral Von Schneider och dricker ur blomvasen. I vanlig fall går det bara utför därifrån och hela kvällen slutar som en enda stor pungspark, och jag menar det inte på ett positivt sätt.
Den här kvällen blev annorlunda trots panikdamsugning i golfkallingarna fem minuter innan gästerna var beräknade. Det fanns inga Nobell-förväntningar på middagen men den blev NICE!!! ändå. Barnen lekte på det hela taget snällt med varandra, dom var glada och kom i säng i skaplig tid. det fanns inget späckat schema som till varje pris skulle hinnas med utan vi gjorde det vi kände för i lagom takt. Klockrent!
Det sög förståss lite i rakettarmen vid tolvslaget men när dom andra berättade att dom mest såg fyrverkerier som pengar som går upp i rök kändes det lite bättre. Desutom utförde jag ett spontant improviserat dans/shownummer med ett tomtebloss i vardera hand som blev mycket uppskattat, möjligen ett återkommande inslag i nyårsfirandet.
Jag ger nyårsafton anno 2010: ++++

Den senaste veckan har jag funderat på saker att göra, planer råder det som vanligt ingen brist på men det här med att få tummen ur är svårare. på tapeten just nu: lära mig spela gitarr, lära mig italienska samt göra en satsning mot SM i luffarschack.
Det lutar åt det sistnämnda.

Min mobil tycks vara på väg mot graven. Det kan gå veckor utan att jag får SMS, inget konstigt med det. Men när jag inte fick en enda jul eller nyårshälsning började jag ana oråd. Jag gjorde ett testskick från Gummans telefon och mycket riktigt, NADA! Så om någon mot förmodan känner sig bortstött och oönskad av mig, tänk om!
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
(skicka inga SMS)

Natti!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Sara&Markus

Gott nytt år till er också !

Haha, ja Markus klarade fingrarna i år med, pga dåliga tändare,haha ;) Men ingenting slår fyrverkerierna vid ringen för några år sen . Kommer du ihåg? Rutorna på ringen vibrerar nog än ;) haha.



2011-01-02 @ 13:25:12
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0