Koll på kulorna

Vårt internet fuckade sig fredag förmiddag och återhämtade sig inte förens idag, därav inga inlägg trots att det har hänt en hel del. Eller jag tror iaf att det har hänt en del. Lite av det som hänt kan ha hänt i fredags, men det kommer jag inte ihåg, det var så länge sedan. Jag funderar på att starta en egen blogg - "Senilbloggen" där har vi en vinnare! Jag skulle aldrig behöva komma ihåg något att skriva om!
Jo, nu mins jag. I fredags var familjen på besök hos Nicklas, Carro och Jonna. Vi åt en väldigt god middag och barnen lekte snällt med varandra. Det dansades och byggdes med dupplo och stämningen var på topp. Jag sög i mig två öl vilket förklarar den temporära minnesluckan. Jag har legat av mig på gammla dar, bäst jag håller mig till saft.

Igår lämnade jag och Carolina bort lilla Kian till mormor och morfar trots att han dragit på sig feber, stackarn. Det fanns en hel del att ta tag i hemma på Garpvägen och det är så svårt att få någonting gjort med nyfiken i en strut springandes runt benen. Jag var i högform och vi rensade tillsammans ut hela sex sopsäckar ur vårat lilla data/gästrum på övervåningen. Så fort Carolina var det minsta tveksam om hurvida någonting skulle slängas eller sparas så åkte det i säcken kvickt som attan. WOHAAA!

Som belöning för att vi vart så duktiga gick vi på Efesos och käkade och det är fanimej lika fantastiskt varje gång. Man förväntar sig att det ska smaka solsken, rosa moln och änglasång men trots dessa skyhöga förväntningar så blir man ALDRIG besviken. Fort gick det också, efter en timme var vi klara med både förrätt och huvudrätt...och den här gången fanns det ingen plats för dessert.
Vi hade alltså en och en halv timme att slå ihjäl innan vi skulle på bio.

Vi satsade på biljard men fastnade redan vid flipperspelet vid ingången och där skulle jag bli varse om en av Carolinas dolda talanger. Första matchen slutade med seger för mig trots blygsamma 3 miljoner på tre kulor. Vi fortsatte med en jämn airhockeymatch som jag vann i "sudden" innan vi återvände till "Pirates of the Caribean"- flipper. Efter en jämn förstaboll visade Carolina hur fantastiskt hon kan hantera ett par kulor ;) Hon slog till med 32 miljoner och frispelet var redan klart. Rejäl uppförsbacke men jag kämpade tappert och med 28 mille så grejjade även jag ett frispel och inte minst en chans att komma ikapp inför avgörande kulan. Carolina kontrade med en multiball, smekte kulorna upp i jackpott-rampen och sänkte "the inceptor", 12 mille till och jag var slagen. Det hade jag INTE förutspått.
Och inte gick det bättre på frispelen, 13 mille till Carolina och 4 till mig var jobbigt. Det är inte så att jag är en dålig förlorare, det räcker väl med att kalla det ovan förlorare.
Jag fick iaf en liten revanch i airhockey. Efter 4-0 "tappade" Carolina sin racket på mig, så sa hon iaf. Hennes ögon avslöjde att hon var ute efter blod. Jag lät mig inte skrämmas och krossade henne med 9-0.

Filmen "Green hornet" var verkligen min kopp med te. Första kvarten och sista kvarten verkade även falla Carolina i smaken, men resten av filmen sov hon. Det gjorde mig ingenting, jag passade på att dricka hennes cola och äta upp hennes godis, sucker!

Sovmorgonen i morse var NICE! Klockan 10 gick vi upp och pysslade lite i slow motion. Klockan tre åkte vi till Carolinas mamma och pappa för att hämta Kian. Han hade vart en riktig liten mysgris som han brukar vara när han är sjuk. Det hade gått hur bra som helst. Vi åt en bit mat och när det var läggdags för vår lilla skrutt åkte vi hem.

På fotbollsträningen lyckdes jag dra på ett gött skott i krysset, jag lyckades även sträcka mig lite i låret samtidigt så jag antar att det jämnar ut sig.

Vi såg en repris av solsidan i helgen och vi skrattade inte en gång. Det kändes bara väldigt, väldigt olustigt. Men 2,5 miljoner scenskar kan väl inte ha fel....eller?

Natti! / Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0