Samling i soffan.

Vad finns det som samlar familjer i vardagsrumet? Julfirande i all ära men det är Let's dance som står starkast hemma i Garphyttan. År ut och år in sitter jag och Carolina och beundrar parens framfart på golvet. Och när vi tröttnat på Kalle och hans vänner, när vi inte orkar samlas för att fira födelsedagar så kommer vi fortfarande att följa Let's dance till sista steg.

Jag gjorde ett ryck på jobbet fram till klockan 13, jag förstår inte hur jag överlevde att jobba till 16 tidigare i mitt liv. Efter det skulle jag följa med min älskling och sniffa lite. Carolina hade sniffat tidigare i veckan och nu tyckte hon att det var dags för mig och Kian. Jag fick inte med mig strumpor, t-shirt eller kalsonger till jobbet för att byta om efteråt, men bättre folk än jag har klarat sig utan sådanna världsligheter. Vad jag däremot fick med mig var min gamla jofa jacka anno 1995, INTE acceptabelt när man visar sig på Mariebergs köpcentrum med Carolina. Den jackan är så ful att Carolina kände sig tvungen att vända hem efter min andra jacka när hon glömde att ta med den. Det gav mig tid att stoppa i ett 100 kronors mål på donkens. GÖTT! (Jag älskar min jofa jacka väldigt mycket, ful eller inte, det är insidan som räknas)

Väl på marieberg sniffade jag på fem olika parfymer. Trots nästäppa var det ett enkelt val och jag tvingade nästan Carolina att behålla den dyra parfymen istället för att byta mot en som var på rea. Hur ofta händer det något sådant?

Nicklas, Carro och Jonna kom över på lite käk och trivsel. Kian och Jonna dansade så att man blev alldeles snurrig i skallen, att Nicklas hängde med i svängarna går bortom mitt förstånd. Kian lyckades vara snäll nästan hela kvällen förutom två knuffar på Jonna. Men man kan inte säga någat annat än att han är världens gladaste skrutt!

Nu vill Carolina ha datorn och jag har inget att invända mot det, det är ju trots allt hennes egendom.

natti!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0