Då var det dags igen

Det är ju helt j*vla otroligt men på samma gång inte alls otippat. Bara för att jag äntligen, efter lång lång tid kommit i kontakt med den delen av min peronlighet som vill öka tempot sista biten när jag är ute och springer istället för att ge upp så kommer förkylningen som ett brev på posten. Bara för att jag återupptagit den kontakten betyder ju inte det att jag faktiskt klarar av att öka tempot när det tar emot, men jag kände att det faktiskt var något intressant på gång med löpsteget och uthålligheten. Nu blev det gå direkt i fängelse utan att passera gå. Det är så jag känner mig fångad i förkylningens våld.
Inte nog med att man ska bli kalasförkyld, man ska förståss bli det när det är helg också. Det är knapt pengarna tillbaka om man hade satsat på det, men givetvis hinner man bli precis så frisk att man kan arbeta lagom till på tisdag när min jobbvecka börjar igen.

Jag håller forfarande på att fila på Wipeout Winter-ansökan som redan borde vart inlämnad, men nu har jag iaf bestämt och beställt min utstyrsel som jag tänkt bära om jag kommer med. Jag räknar med att en helkroppsbild på mig i just denna kommer att ta mig raka vägen genom gallringen och in i programmet. Utan att säga för mycket kan jag berätta att den blir klockren. Kanske på en blogg nära dig inom en snar framtid!

Efter åtta raka utan seger vaknade ÖSK till liv och besegrade IFK Norrköping i fotbollsallsvenskan. 2-0 till sportklubben gjorde förkylningen aningen lättare att bära. Tjoflöjt!

Våran Smala Sussi-DVD är återfunnen. Vi var i Kumla för att umgås och ha trevligt och som bonus utöver trevligt sällskap och trevlig kväll rotade Johan fram både den kanske roligaste svenska film som någonsin gjorts (i hård konkurrens med Sunes sommar) men även Bortspolad som lånats och bortglömts. Jag kommer inte ihåg om jag i bloggen anklagat Carolina för att ha städat bort den, men om jag har det så ber jag härmed offentligt om ursäkt.

Nu ska jag ta en slurk hostmedicin, en strepsils, en brustablett echinacea, en alvedon och lägga mig i sängen och be om ett mirakel eller åtminstone en smärtfri död i sömnen.

Ciao!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Gissa om jag blev nyfiken på din utstyrsel!!! :D

2011-07-25 @ 19:57:02
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Jon

Den är helt fantastisk!!!...om den är som jag föreställer mig, det återstår att se :)

2011-07-25 @ 22:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0