Bamse till dopingkontrollen, tack!

Luften gick ur ordentligt efter att räkningarna betalats, efter en snabb överblick skulle vilket samhallsgeni som helst kunna lista ut att det blir dåligt med oxfilé den här månaden.

Helgen snurrade förbi i raketfart. Jag minns att jag drack lite captain morgan och spelade Xbox på fredagkvällen. Sen hade Carolina utlovat sovmorgon på lördag men det är svårt att njuta av den när man har nyfiken i en strut som tittar in och frågar "Vad gör du pappa?" "Leka kuragömma pappa?" med jämna mellanrum, det blir liksom ingen kvalitetssömn.

Vi var ute och lekte lite på förmiddagen och när Carolina och Kian gick in gick jag lös på en nyinköpt barnstol till Carolinas cykel. Om en IKEA-möbel är ond så var den här stolen fan själv. Jag har aldrig haft så ont i händerna som efter den dryga timmens brottningsmatch med insexnyckel som tillhygge. Men nu sitter den där iaf!

I söndags åkte vi till Kumla och hälsade på, eftersom inte Johan var hemma så agerade jag lekledare med barnen. Vi gömde oss i en koja för att söka skydd mot spöken och vi spelade lite fotboll. När Johan kom hem tittade vi på Bamse och det slog mig hur okritiskt man granskade världens starkaste björn som ung. Högst upp på en takbjälke där katten janson och husmusen försöker sno tillbaka en visselpipa som krösus sork snott hittar dom...ett metspö! Så otippat men precis vad som behövdes för att fiska upp visselpipan.
Varför envisas alla med att bo på så stora kullar som möjligt? Chansen att gamla farmor skulle kunna gå upp och ner för höga berget är väl inte ungefär lika sto som att jag kommer i form till beach 2011.
Bamse och kompisarna spelar fotboll mot vargen och hans kusiner och bamse skjuter en straffspark så hårt att vargen följer med bollen och landar i en närbelägen vattenpöl. Men vänta! Är bamse dopad? Borde inte dunderhonung finnas med på WADAs lista över dopingklassade prestationshöjande preparat? Oberoende undersöknig tack!

Gonatt!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0