Elakt inlägg!

Det här med facebook gör mig knäpp! Då har jag inte ens skräpet, men man blir påtvingad ifrån alla håll och kanter. På varenda sida överallt så finns det en liten "gilla" knapp. Jag antar att det fungerar så att man trycker på den och då ser helt plötsligt vännen Karl-Kristian från Svennevad (som man egentligen inte vet vem det är) att man diggar det man just tryckt på. Vilka möjligheter! I mellanöstern använder folk sociala medier för att organisera revolutioner, man driver diktatorer på flykt i demokratins namn tack vare tex facebook. Hur kan jag då envist motsätta mig allt som har med skiten att göra? Jo, vad använder man facebook till i Sverige? Man går med i grupper. "Vi som vill- rädda bergsgorillan, skydda kvinnor från våld, rädda Banarne från utvisning, bevara ollonborren, stoppa oprovocerat gatuvåld osv. Skitbra...det kräver inte mer engagemang än att gilla sportbladet, äntligen morgon eller Karl-Kristians inlägg om vad han åt till frukost. Folk tror att dom gör skillnad men inget händer. Vad gör jag som är så mycket bättre? Ingenting...men det är jag iaf medveten om.

Inte nog med att det finns överallt på nätet, snart finns det överallt. Vi har börjat lyssna på mix-megapol på lagret eftersom jag inte vill tvinga på David min musiksmak. Där har dom en programpunkt där folk får höra av sig för att gilla och ogilla saker...på riktigt! "Liselott i Skövde gillar vårvädret, Kent i Allingsås ogillar bilköer, Anette i Ystad gillar sin nya Kattunge" meddelar en liten radioh**a glatt och håller käckt med alla nonsensförfattare. På det spelar dom nån Ellie Goldings (tror hon heter så) pissdåliga version av Elton Johns Your song. Att Darin förstört Coldplays Viva la vida säger jag inget om men hur kan man ens försöka göra en låt med titeln "Your song" till sin egen? Speciellt när man har den vidrigaste brittiska dialekten någonsin. Men radioh**an klappar händerna som den dresserade chimpans hon är och hyllar låten som en fantastisk version. ARRRGHHH!

...det här är min terapi, nu känns det bättre.

Häromdan bad Carolina mig att köpa nya sopsäckar eftersom det inte fanns några. Men vi kom på att vi precis haft en full rulle, vart hade den tagit vägen? Carolina hade packat skräp i carporten...och lagt rullen på biltaket. Jag hade förståss kört iväg med bilen utan att märka rullen. Hade det vart jag som lagt rullen där hade jag blivit dumförklarad på två sekunder, nu nöjde sig Carolina med att fråga om jag inte tittat på taket innan jag åkte. Jag ska börja med det nu för säkerhets skull. Till saken hör att rullen legat vid vägen ca 500 meter innan vår avfart och både jag och Carolina hade sett den och funderat på vilka dumjävlar som slängt en full rulle med sopsäckar i diket. Shit happens!

Nu ska jag hejja på Zlatan, ha det gött. (Nästa inlägg ska handla om solsken, hallonglass och fågelkvitter, jag lovar!)

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0