Brist på fantasi

Jag funderar på att börja sätta datum på mina inlägg istället för rubriker. Vi gör trots allt ungefär samma saker vilket resulterar i att jag vill sätta rubriker som jag redan använt. Det här inlägget hade egentligen hetat någonting i stil med "helg i Borlänge" men nu blev det inte så.

Vi firade farmors 80-års dag (tror jag att det var) drygt ett år försent genom att äta gott med släkten. Kian hittade två äldre kompisar och hade hur kul som helst, han är väldigt tacksam att ha med sig ut eftersom han nästan alltid är på bra humör. Theo är också tacksam att ha med sig, han satt tyst i sin bilbarnstol tills klåfinger-Carolina lyfte upp honom. Kian förblev torr hela tiden trots att han envisades med att leka på kanten till en fontän som stod utanför gästgiveriet. Det tillsammans med det faktum att vi hade trevligt och blev mätta och belåtna resulterade i att kvällen fick fyra av fem sjörövare.

Förutom lite välbehövlig vila så hann vi gå igenom lite av mina gamla saker - konstverk, noveller etc från min skoltid. Genast gick det upp för mig hur djupt rotat mitt sockerberoende sitter. I knapt läsliga texter från min tidiga barndom förekom meningar som "Jag gillar kakor" och "När jag får en kaka blir jag glad" mer än både två och tre och fyra gånger. Tyvärr lyckades vi inte hitta min gamla saga om T-Rexen Snuffs äventyr, jag kommer så väl ihåg hur han trillade ner i en vulkankrater och upptäckte att den var full av....kakor (surprise, surprise!)

Sen vi kom hem arbetar barnen i skift för att man inte ska få en lugn stund, när man lyckats få en nöjd och belåten så kallar den andra på uppmärksamhet. Men jag ska inte klaga, vi snittar ju säkert 3-4 ggr så många sömntimmar per natt jämfört med när Kian var liten.

Ciao!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken tur att inte din farmor läser bloggen. För vi firade hennes 75-årsdag.

2011-05-25 @ 12:58:07
Postat av: sara svar till carro:

Hehe det tyckte mamma också. Men jag skulle aldrig våga klippa mig sådär=P



Hur är det med er dÅ? Hur går det med lille kian och Theo? =D Vi måste ju försöka ses snart. kram

2011-05-27 @ 18:21:01
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0