FCB

Barcelona är bäst! Man U blev nerpissade av europas bästa lag i Champions League-finalen. Fantastisk match, det fanns ingenting att klaga på. I andra änden av skalan mötte Öfvre MIK (Mariebergs IKs B-lag) Hovsta 2 i en allt annat än välspelad div 8 match. Där fanns det desto mer att klaga på. Egoism, lathet, okänsla och dålig kondis. Jag bidrog mest med dom två sistnämnda. Jag fick en halvtimme på plan och jag känner mig lättare och lättare i steget. Öfvre MIK var snäppet bättre än Hovsta på att inte vara helt bedrövliga och vann med 3-1.

Den som hänger med i nyhetsflödet la kanske märket till ett upphittat lik i Örebro. Jag såg lite polisbilar strax efter åtta igår på jobbet men tänkte inte mer på det, det är ju sånt som händer när man ligger granne med bandidos. På eftermiddagen klickade jag runt på aftonbladet och la märket till att dom hittat den skjutna mannen 30 meter från våran utlastningsport. Skum känsla. Det framkom att det hela handlade om ett personligt vendetta där en uppsagd man hämnats på fd chef, en trebarnspappa. Tragiskt för alla inblandade.

Det spekuleras i att Erik Amarillo har gjort årets sommarplåga i och med "Om sanningen ska fram". Själv tycker jag att den är SKIT, jag tröttnade efter halva låten första gången jag hörde den. Jag tror det står mellan Alexandra Stans Mr. Saxobeat och Jenifer Lopez Dance the night away. Jag hoppas jag får höra den förstnämnda betydligt fler gånger. Ni kanske vet vad jag tycker om sopiga remakes av ruggigt bra låtar. Om vi jämför hiten lambada med hiten piggelin. Om jag skulle stoppa dit en extra glasspinne på snedden i piggelinen, så onödigt är J Los bidrag till Lambada. Om jag sedan skulle huka och lägga en korv på piggelinen och kalla det för min otroliga hit så har jag gjort precis det J Lo gjort med Lambada. Sluta förstör Red One! Ät skit! Förstår ni ens vad jag menar? Jag gör det ju knapt själv.

Ciao!

/Jon

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0