helg

På fredag när jag åkte hem från jobbet var det upplagt för en superhelg. Det var vackert väder och MIX megapol lyckades bidra till stämningen genom att för första gången någonsin spela "Friday I´m in love" på rätt dag (!)
Sverige vann över Tjeckien i hockey-VM och allt var frid och fröjd.

På lördag åkte vi till Askersund för att titta på betessläppet, vilket vi inte var ensamma om. Mitt ute i ingenstans efter en lång tur på grusväg så dök det upp ett parkeringsfält med tusen bilar. Jag tyckte att kossorna underpresterade lite när det gällde hopp och skutt men Kian var nöjd och det är ju huvudsaken. Sen kastade vi oss in i bilen för att slippa sitta i kö en timme.

På söndagen förlorade ÖSK mot Malmö trots 1-0 ledning och sen förlorade Sverige mot Finland trots 1-0 ledning...ingen bra dag. Det här tvåbarnsföräldrandet tar ut sin rätt, det känns inte som jag hinner någonting, 0 TV-spelstimmar på en vecka är så långt ifrån godkännt som det går. Det är därför jag bloggar så sparsamt, men jag gör så gott jag kan.

Min mamma var iaf här med en El Taco och det höjde ju betyget på den här helgen. Dessutom har jag köpt en träningscykel på garageloppis (av grannen) - ännu ett steg mot beach 2014. Men nu ska jag ta ett steg mot köket för att inta lite rabarberpaj - hälsokost för själen!

Ciao!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0