En timme extra

Eftersom det under natten skruvats tillbaka klockor runt om i landet har det dykt upp en extra timme att gör vad man behagar med. Själv tänkte jag knacka i några rader här eftersom det var ett tag sedan.

Den stora händelsen sedan sist har förståss vart Kians treårsdag förra fredagen och kalasen som kom med det. Vi hade Carolinas släkt på besök på fredagen, lite kompisar på lördagen och min släkt på söndagen. Det är ju bra att dela upp det med tanke på att vi inte har det tillräckligt stort för att rymma ett fungerande jättekalas för alla samtidigt. Fast å andra sidan kan tre kalas på lika många dagar resultera i att man blir helt färdig, så gick det för mig. Jag sov mig igenom andra halvan av sista kalaset i soffan...

Inför kalaset kom vi överens om att vi skulle köpa bakverk och kakor eftersom vi har ganska ont om tid med tanke på barn, jobb och studier. Det resulterade föga förvånande i att Carolina bakade tårtor till två av kalasen, bullar, chokladbollar, chokladsnurrar, spökmaränger, kokosbollar och en äppelkaka som troligtvis är det godaste jag någonsin stoppat i munnen (det smäller högt med tanke på att jag hunnit med en hel del stoppande i mina dagar)...har jag glömt något? Ni kan ju kanske föreställa er hur det ser ut när hon bestämmer sig för att hon ska baka till ett kalas.

Precis när man trodde att Kians rum var proppat med leksaker och att det inte fans plats för en pryl till visade det säg att ett helt berg med födelsedagspresenter fick plats bara man knödde lite. Årets bästa var en liten trehjulig "motorcykel" som man sitter på och sparkar sig fram med, ett bra initiativ av Johan och Linda med tanke på att det alltid blir pallaver om dom två cyklar som fins hos dom i Kumla när tre barn ska dela på dom. Nu har han en egen som vi givetvis tog med när vi besökte dom igår, det blev väldigt lugnt och stilla ner tre barn raceade järnet i vardagsrummet...INTE!

Eftersom det velas för mycket i den här familjen har jag kommit fram till att vi lär börja göra saker ordentligt.
1. Fatta beslut.
2. Genomföra.
I den andan beslutade vi oss för att åka till Marieberg en vardag efter jobbet som en liten utflykt hela familjen och styra lite grejor och äta burgare på Donken. Eftersom vi hade en plan lyckades vi förvärva ett stycke XBOX-spel, en overall till Kian, ett par vantar till Kian samt lite badmintonutrustning. Trots att vi besökt fler affärer än jag någonsin gjort för att köpa en sak (overallen) så blev det inte bra ändå, därför är Carlina och fixar en ny själv nu men det har inte med saken att göra. Poängen är att jag ser det som ett framsteg, det är slut på allt funderande fram och tillbaka...när vi gör så gör vi ordentligt fr.o.m nu!

Nu när både jag och Carolina fått tummen ur med det någolunda nytiga livet och stöttar varandra så känns det som vi har något på gång. Man får uppmuntran när det behövs och en spark i röven när det behövs vilket funkar utmärkt för mig. Nu ska vi börja lira badminton vilket vi faktiskt gjort en gång förut. Det var så länge sedan att jag inte mins varför det bara blev en gång men tyvärr fans det säkert en anledning. Jag är sjukt taggad men tyvärr har Carolina gått och blivit förkyld till den stora premiären imorgon, antingen får jag ge mig till tåls eller så får jag hitta en reserv. Någon som känner sig manad?!?


/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0