28

Glömde bort att skriva (eller undanhöll) att jag firade min 28:e födelsedag förra helgen i Borlänge. Jag och Carolina var på hela huset gungar tillsammans med Mackan, Sara, min syster Anna och Mackans syster Linda. Riktigt kul var det, men jag hade räknat med att träffar mer folk jag kände igen. Det kanske berodde på att jag inte vart ute i Borlänge på år och dar...eller på att mina ölglasögon inte var rätt slipade. Jag kände ju knapt igen Larsson - min gamle vapendragare från tiden som slav på ICA-lagret, men det berodde helt på att hans nya look påminde om en blandning mellan Jesus, Anders Timell. Med andra ord "kändisarna" kanske var där...men det tar ett tag för ögonen att vänja sig - som för Bamse när han först inte ser några troll i trollskogen.
Vi drack och dansade och innan kvällen tog slut hann jag med att bli sextrakaserad (vilket jag tar som en komplimang) (nej, inte av Carolina).
I present fick jag ett par skor, en skjorta och en ny hårklippningsmojäng - PRIMA!

Carolina har kommit ordentligt i jobbartagen...eller har hon verkligen det. Kian har fått mig att ana oråd. En dag när vi skulle jobba om varandra parkerade jag bilen med barnen i utanför MAXI i väntan på att vi skulle byta bil när Kian sa?
"Det här är inget jobb!"
"Vaddå?"
"Du sa, vi skulle åka till mammas jobb men vi åkte till affären"
"Ja, men mamma jobbar på affären"
"Nääeee...det går inte"

Och härom dagen när Carolina sa adjö till resten av familjen och berättade att hon skulle åka till jobbet frågade Kian "Ska du träffa David nu?"
Hmm...antingen har Kian fått hela begreppet jobb om bakfoten och tror att pappas jobb är det enda jobbet i världen där alla, inklusive mamma och David jobbar...eller så är jag förd bakom ljuset och är helt bakom flötet. Eller både och....

Var ett mål ifrån att kamma in 40 lakan på bomben idag, givetvis föll det på att ÖSK inte kunde göra mål på Mjällby. Inga 40.000 och en pinne efter två matcher mot träskgäng för ÖSK....GLAD PÅSK!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Carolina

Larsson såg ut som Jack Sparrow juh! :P

Haha jadu jag kanske är o träffar David när jag "jobbar"...Kian är så rolig! ;D

2012-04-09 @ 20:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0