Det hela började....

Nu har det hunnit gått ett tag igen men ni ska veta att bristen på inlägg inte bottnar i lättja, tvärtom! Den senaste veckan har jag jobbat ungefär dubbelt så många timmar som jag sovit vilket blir en jobbig ekvation hur man än vänder på det.

Det hela började i lördags med Garphyttans herrlags lagfest, i sista stund fick jag fatt i barnvakt och hastade iväg vid 11 tiden. Säga vad man vill om lagfester men det råder en speciell atmosfär när ett herrlag sammlas för lite "teambuilding", hur det funkar när ett damlag sammlas vet jag ingenting om men jag antar att det är samma sak fast med mindre bärs och mer topless-kuddkrig.
Man vet iaf att det är lagfest när någon kliver fram iklädd endast en papptallrik och begär ordet för att få sjunga ett förslag på en "inmarchsång" som han och en lagkamrat knåpat ihop.
Appappappappapp säger då vän av ordning och räknar upp minst tre kräftskivor där minst en överförfriskad karl velat sjunga en trudilutt med endast en papptallrik för paketet - detta är inte unikt för en lagfest.
Nja...när "Börje" vill sjunga öppna landskap brukar klockan iaf ha passerat midnatt, i lördags var klockan runt 15...och papptallriken satt inte för utan mer runt själva organet. Det tyder på viss klass.

Då kändes det som om allt var på väg att spåra, men det rätade upp sig rätt bra. Vi kollade El Classico i en fiiiin lägenhet på stan, vi gick till pitchers och tog en bärs innan vi rumlade vidare till köttmarknaden Satin. Där var det också trevligt så länge skapligt många hängde ihop. Sen blev det mer fokus på lamstek än på lagfest vilket inte riktigt föll mig i smaken så jag styrde stegen till stället där köttet serverades mer på mina vilkor - donkens.

Eftesom jag blivit hela 28 år så funkar återhämtningen från fest lite som greklands ekonomi...knappast alls.  Inte lägligt med tanke på att min lagerkollega dragit till just grekland på en veckas semester. För att hinna med har jag klivit ur sängen runt 4 hela veckan och slitit extra hårt om dagarna, tyvärr har jag inte kommit i säng lika tidigt. På något otroligt sätt har detart något som hållt en uppe varje kväll - ungar, fotbollsträning, fan och hans moster. Och när man på torsdagen lyckas få ungarna i säng i tid och har chansen att ta ikapp, vad gör jag då? Jo, jag plockar undan det ton med grejjer som ligger spritt i hela huset, jag diskar det ton med disk som samlats på bänken och jag viker det ton med tvätt som jag hinner med innan jag däckar i soffan. 
Tidigare i veckan cirkulerade det lite obekvämma bilder på facebook och instagram (inte på mig iklädd papptalrik - det var faktiskt INTE jag) föreställande den röra som ötte Carolina när hon kom hem en dag...men konstigt nog fanns det inte ett spår av några bilder på ett skinande rent hem föräns jag påpekade det och gjorde om samma sak idag. När jag stökat ned sprids det på nätet, när Carolina stökat ned städas det upp! rättvist? kanske ;)
Jag ska inte utmåla mig som martyr, vi hjälps åt så gott det går.

Fula bilen droppar bensin, lagom till ombesiktningen som jag fick för mig att jag skulle slippa. Antog att det skulle upptäckas i samband med att min ful-låspinne som jag byggt av magneter och superlim skulle skärskådas. Men precis när ANJ341 kom upp på tavlan öppnade sig himmlen och bensindropparna gick inte att urskilja från alla andra dropparna. Besiktninskvinnan (eller mannen, jag är inte helt säker) slet upp passagerardörren och konstaterade att den gick att öppna (vilket den hade gjort förra gången också om den vart upplåst) varpå jag fick backa ut, parkera och betala. Jag vet att läckan måste åtgärdas men jag gillar inte tidspress vilket jag slapp nu! Fula bilen WHOOP WHOOP! Fula bilen WHOOP WHOOP!

Nu...godnatt!


/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0