Be proud

Jag är inte helt nöjd med sparandet i den här familjen. På det stora hela fungerar ekonomin bra men jag känner mig lätt irriterad på hur sparandet fördelas. Med tanke på att vi för tillfället sparar för Carolinas skull borde väl hon vara den som föregår med gott exempel, så är icke fallet. Idag (igår...) stod det korv med bröd på menyn till kvällsmat, gott och ekonomiskt....beroende på hur man väljer att handla. Carolina valde att unna sig bullens wienerkorv (för att det är så gott) medans jag och Kian nöjdes oss med Icas egna grillkorv. Theo ville inte ha korv alls, han tyckte det var äckligt. Men småsten, sand, dammråttor och tappad mat som ligger på golvet är mumma det...konstigt. Nåja, efter nogrann uträkning kom jag fram till att mina och Kians korvar landade på ca 2,50-2,70 st(inkl. bröd) beroende på hur mycket tillbehör man hade på medans Carolinas lyxkorvar slutade på ca 5,50 st. Visserligen snackar vi ett par kronor hit och dit men det är en principsak! Och samma trend genomsyrar allt den här familjen gör! Magstarkt var ordet, sa Bull!
 
Idag var det tänkt att jag skulle spelat match med Garphyttan men tyvärr blev det inställt pga vattensjuk plan. Till saken hörde att vi tvingades slösa en dryg timme föratt åka dit och konstatera att planen var ospelbar vilket var skrattretande. En blind hade sett att planen var ospelbar, planen såg ut som ett vattenland och det kan ha gömt sig en U-båt nere där hörnflaggan borde stått. Istället för att tjura hela kvällen satte jag mig på träningscykeln följt av lite upphopp. Jag är på gång! Kan jag bara få hålla mig någorlunda frisk nu?
 
Sist men inte minst det som kommer bli det bestående minnet från dessa olympiska spel!
Fjongen på kille nummer två ifrån vänster jag mig otroligt glad, det är fantastiskt att någon kan brinna så för sin idrott och jag avundas honom verkligen för det. Vad som inte gör mig fullt lika glad är att han kännde behovet av att bortförklara det hela: "Jag hade inte stånd, jag vet inte hur den hamnade i det läget"  Tråkigt :(
Om jag någon gång skulle hamna i samma situation önskar jag att jag hade modet att säga "Ja, jag tog en bronsmedalj i ett olympiskt spel. Ja, vi är tredje bäst i världen på det vi gör och JA, det var en väldigt skön känsla"
 
...Och ska det smygas in tuttar till vänster och höger i TV så kan det i rättvisans namn banne mig dyka upp en och annan snorre också! Basta!
 
Gonatt/ Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Tur att Theo håller ner kostnaderna i er familj något rejält. Dammråttor är billigare än både ICAs och bullens korv. Så vitt jag vet :)


Hahahahahahahhaha!!!! Exakt precis sådär önskar jag också att han hade sagt om sitt stånd. Det gäller att stå upp. För ståndet helt enkelt! Det har jag alltid sagt!

2012-08-09 @ 04:37:19
URL: http://konstigalilian.blogg.se
Postat av: Jon

Hahahaha! "Stå upp för ståndet" - Känner jag behovet av att starta en klubb månne? :)

2012-08-12 @ 20:44:37
URL: http://summersense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0