Hjärnsläpp

Idag var hjärnsläppet totalt. Jag trodde att det var söndag och beslöt mig för att springa till Ånnaboda för att ta en simtur och därefter springa hem. Och det var jobbigt...guuuud så jobbigt det var. För er som inte vet det lutar nämligen vägen upp för Kilsbergen så nära 90 grader som det bara går.
Jag släpade mig hela vägen upp och möttes av resten av familjen som tagit bilen för att plaska lite och gräva i sanden. Jag simmade och jag passade på att bada lite med Kian (hämtade leksaker som han slängde ut på djupt vatten) innan jag stapplade ner för berget på stumma ben. Någonstans på vägen kom jag på att det var månag och därmed fotbollsträning på kvällen. Planeringmiss med extra lök och ost. Men väl på träningen tror jag inte någon märkte någon större skillnad på min prestation...det såg med andra ord lika stelt och segt ut som vanligt.
Jag menar, vem spelar ensam på topp i 60 minuter i en match som slutar 8-0 utan att göra mål? Yours truly i lördags förståss. Men man måste ju börja någonstans jag kör "hårt" nu så släpper förhoppningsvis stelheten snart.
 
Kian är inne i en lite jobbig fas nu. Hans överlägset mest använda meningar just nu är "det kan du glömma" och "det tänker jag ALDRIG göra"...ni kanske förstår hur vi har det. Lägg därtill att Theo agerar speedad, klåfingrig duracellkanin så inser ni förståss att krafterna tryter och att man blir lite upprörd. Men allt går över när man ligger och läser en gonatt saga för Kian och han viskar:
"Pappa, jag tycker det är jättemysigt att läsa saga med dig"
"Vad snäll du är Kian, jag tycker också att det är jättemysigt att läsa saga tillsammans"
"Jaa...det är nästan som fredagsmys!"
 
Det gäller att ta till sig mysstunderna för att orka med ibland :)
 
På tal om att orka med så är det sängen som gäller för mig nu, Carlina jobbar imorgon så barnen blir 2 mot 1 halva dagen. Puh!
 
Gonatt!
 
/Jon
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lilian

Bara jag blev varm i hela kroppen av Kians ord. Kan då nästan förstå hur värt det måste vara för dig att höra din lilla son säga så! Mäktigt!

2012-08-07 @ 04:24:08
URL: http://konstigalilian.blogg.se
Postat av: Jon

Givetvis är det helt fantastiskt. Speciellt med tanke på att han kommit i den åldern då man kan få hör en hel del mindre trevliga saker också, men det uppvägs lätt av en enda liten solskensmening :)

2012-08-09 @ 00:45:45
URL: http://summersense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0