Theo gillar skor

Vi har en skofetischist i familjen och det är inte Carolina. Theo tycker nämligen att våra skor är alldeles för fina för att stå undangömda på skohyllan. Därför har han sedan en tid tillbaka börjat "pynta" nedervåningen med skor. Det kan vara skor i sovrummen, i köket eller i vardagsrummet. Det kan vara skor i trappan i soffan eller på bord, ja överallt där våran lilla rackarunge tycker att det passar. Och när han inte pyntar med dom så provar han dom...mammas fina skor, pappas lortiga fotbollsskor och Kians snabba springskor, allt med varierande resultat men själv tycker han alltid att han är så fin. Och skor är ju praktiska som har många användningsområden. Man kan ju även tex smaska på dom och stoppa saker i dom. Det senaste han kommit på när det gäller skor är ett bus: När någon (i synnerhet jag) tar på sig sin ena sko så tar han den andra och springar för glatta livet med ett flin som sträcker sig från öra till öra, jättekul! Åhhh, dessa skor!
 
Jag misstänker att jag inte är allergisk. Och det är ju bra kan man tycka men riktigt så enkelt är det inte. För ungefär en vecka sedan tog jag tag i mig själv och ringde vårdcentralen för att få hjälp med mina förkylningsbesvär som drabbar mig allt för ofta för att inte säga jämt. Det lät som allergier tyckte tanten i luren och rekomenderade att jag provade en nässpray och en allergitablett. Men som det känns nu har det haft dålig effekt, men jag skulle ha lite tålamod så jag har väl det. Min täppta näsa hindrade mig dock inte från att göra två mål i dagens B-lagsmatch. Till saken hör väl att jag hade chanser till att göra minst 4 och att matchen slutade 1-9, och att vi borde gjort minst 9 mål till...men det behöver jag ju inte skriva.
Fast nu gjorde jag ju det ändå...crap!
 
Jag har listat ut varför Kian jämt stökar till så på sitt rum (och på alla andra ställen han befinner sig). Det visade sig att det inte bara sitter i våra gemensamma gener utan han har helt enkelt missuppfattat alltihopa. För när jag klev in i hans mayhem igår och utbrast "Oj, vad stökigt du har på det rum, Kian!" så svarade han glatt "Åhh, tack så mycket!"
Gör om gör rätt!
 
 
Ha det! /Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0