Vuxna människor

Jag klarar inte mer OS, det blir tilt i hjärnan varje gång dom svenska deltagarna river, missar, halkar, trampar över, kommer 4:a, kommer sist och åker ur. Jag börjar förstå varför vi inte skickade fler deltagare när man bli bedrövad nog som det är. Ryktet går att vi trots alla underprestationer och misslyckanden tagit medaljer men det kan jag avfärda på en gång. Alla guld räknas oavsett om det gäller schack, fickpingis eller boule, detsamma gäller tyvärr inte silverpengar i skytte och häst. Med mitt sätt att räkna står vi alltså fortfarande på 0 medaljer. Om jag kunde titta med mindre engagemang så skulle jag....
 
Att vara vuxen innebär bl.a. att man själv är tvungen att ansvara för sitt eget välbefinnande något som kan vara nog så svårt har det visat sig. På grund av en usel förhållning till sötsaker bland dom vuxna på Garpvägen 56 den sista tiden har vi åkt på ett förbud mot sötsaker. Förbudet är absolut sånär som på en fri lördag varannan vecka och inkluderar hårda bestraffningar...tror jag, vi har än så länge bara kommit överens om att bestraffning ska ingå i reglementet. Frågan är om det räcker för att hålla fingrarna från kakburken.
 
Som om det inte var pinsamt nog att man som vuxen tvingas förlägga (belägga? eller...?) sig själv med godisförbud så har jag även tvingats förbjuda mig själv att spela dator idag. Tre dagar i rad har jag grovt överskridit den tid jag avsatt till att lira Starcraft II vilket är fullständigt oacceptabelt...men fruktansvärt kul. Jag känner ju att jag har en liten nörd inom mig som jag borde ta hand om på ett bättre sätt men för den skull får jag inte slarva med sömnen. Därför accepterar jag påföljden och står över idag.
 
På tal om nördar och vuxna människor så måste jag tipsa om ett artikel jag läste i NA här om dagen:
http://na.se/helalivet/1.1755780-sa-blir-du-en-brony-
Det här är humor på extremt hög nivå. För er som inte orkar läsa hela texten om killar som gillar my little pony så kommer höjdaren här:
– Den mest extrema i vårt gäng har döpt om sig efter karaktären ”Flutter Shy” och skaffat en tatuering. En del ”Bronies” gillar själva cosplaydelen mer än serien i sig, säger Filip.
...men jag kanske är fördomsfull som inte kan ta till mig det fantastiska i att klä ut sig till ponny.
 
Oj, nu drunknade nästan Therese Alshammar när hon låg på medaljplats i 50m fritt-finalen, ingen medalj där heller.
 
Sämsta svenska insats i OS hittills (enligt mig): Handbollsdamerna - hur svårt kan det vara? Skulle dom ha haft en realistisk chans att nå top 8 vilket var SOKs krav för att få åka? Tror inte det du!
 
Gonatt!
 
 
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0