Det var det det

Jag har lagt ner liv och själ i min...eh...BARNENS snökoja, när grabbarna lagt sig har jag ibland gått ut och jobbat extra för att få den färdig. Under julhelgen har den stått som ett mäktigt monument över min offrade tid på baksidan. Men vad händer? Jo, lagom till nyårshelgen som i regel är årets mest djupfrysta så blir det regn och plusgrader i massor. Ingen räddning i sikte då det varma vädret spås hålla i sig ca en vecka. Men istället för att vara bittra över att högen smälter bort gjorde vi rutchkana av hela härligheten och skapade oss en rolig dag. Det var det det.
 
Vi är ganska nyligen hemkomna från vårt andra julfirande, det i Borlänge och vi kan därmed summera julen på samma sätt som brukligt: God mat, mys, julklappar och halvtaskigt tomte-skådespeleri. Tydligen hade vi vart snälla i familjen för vi fick julklappar som föll i smaken.
En bil som kunde vända 180 grader när den körde in i en vägg fick se sig besegrat av "Mato mato" som Kians favoritjulklapp. Spelet där man ska få sin mask att krypa snabbast till mål uppskattas av hela familjen. Äntligen ett spel där inte jag kan vinna när jag känner för det, faktum är att det verkar vara ett spel där jag inte ens KAN vinna!!!
 
Theo gillade sitt DUPLO-safari och det gjorde Kian också, men det är svårt att säga vilken julklapp han tyckte bäst om då han sedan tomtens ankomst visat intresse för nästan samtliga sina julklappar, nästan samtliga Kians julklappar, nästan samtliga av sina gamla saker som han upptäckt på nytt och dessutom allt inslagningspapper med tillhörande snöre.
 
En bubblare bland Theos leksaker är katten som upprepar det man säger med heliumröst. Sjukt ful, sjukt irriterande och sjukt asrolig!
 
Själv fick jag bl.a. en nässköljare av Carolina. För någon som är förkyld oftare än inte satt den som svansen på åsnan. Vilken Carolinas favvoklapp är kanske hon skriver i sitt nästa inlägg - där har ni en cliffhanger att suga på fram till mitten på mars!
 
För att bryta av det hela ska jag berätta att Carolina instalerat en "automatisk airfreshner" på toaletten. Eftersom det kan vara för jobbigt att trycka på en knapp varje gång det luktar skit så sprutar manicken med jämna mellanrum ut en fräsch doft av helsyntetisk midsommaräng. Jag gillar den INTE men någonting positivt ska man ju försöka säga om man kan och i det här fallet är det väl att bra att den sitter där den gör. För när den "fräschar upp" miljön så gör den det med det förvånande, väsande ljudet av en arg kobra som tänkt hugga dig i vänster skinka...och då är det ju superbra att du redan är på toaletten när du blir så skraj att du skiter ner dig.
 
Tack för idag!
 
 
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0