Garphyttan, here I come!

Vad f-n är det för rubrik? Jag bor ju redan i Garphyttan, eller? Of course! Men nu handlar det om fotboll. Jag tackade nämligen nej till ett fantastiskt erbjudande idag, min favorithombre gav mig möjligheten att spela hockey. Oturligt nog var det ett sista minuten erbjudande och pga tidsbrist var jag tvungen att tacka nej. Inget ont som inte för något gott med sig, nu fick jag ju möjligheten att göra en första provträning med Garphyttans fotbollslag. Trots att jag haft det väldigt bra i MIK så känns det här rätt, jag promenerade till träningen på fem minuter och var hemma innan Carolina gått och lagt sig till skillnad mot att träna med MIK - ett halvdagsprojekt som inkluderar restid och bensin. Det var det bra stämning och gott om folk och dessutom skulle min lilla familj ha betydligt större möjligheter att se mig spela fotboll i sommar. Lutar starkt åt att jag signar inom kort...tyvärr blir det nog inga rubriker och övergångssummor men man kaske kan hoppas på en gott & blandat iaf (carolina, du fixar!)

Tyvärr har jag inga goda nyheter om Carolinas jobbsökande på Willys, jag har iof inga dåliga nyheter heller. Man brukar ju säga att No news is bad news eller No news is good news men i det här fallet får vi nog nöja oss med att konstatera att No news is...no news.

Efter en kort diskussion med min far överväger jag numera att låta vår bil gå till dom sälla jaktmarkerna, inte mig emot. Jag har liksom aldrig fäst mig vid den...den är ju inte som min opel som den var tänkt att ersätta. Den har ju ingen...själ, den kanske inte ens hamnar i dom sälla jaktmarkerna...det blir nog rakt ner i grytan för den.

På tal om att inget ont inte för något gott med sig så är det bara att konstatera: It works the other way around! I och med att det byggs rum åt Kian så har gästsängen fått ge plats åt byggsaker, det betyder att den som behöver sova hela nätter för att orka jobba eller dyl inte längre får bre ut sig i en dubbelsäng utan får nöja sig med dubbla madrasser i datarummet/tv-spelsrummet/tillfälliga skräphörnan...så här ligger man nu och laddar för sömn med påföljande ryggvärk och jag som la en massa stålar på våran sköna säng därnere, lifes a bitch and the you die.

På tal om die så tycker ju Fredrik Reinfelt att man (vanliga knegare) ska jobba till 75-års åldern. Snacka om svettig pung i nacken...jag hade ju siktat in mig på att avlida vid just den åldern. Jag får nog börja rita om min mentala karta som det så fint heter. Men inte just nu...nu ska jag sova!

Natti natti!


/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Asså Jon! Sa du nej till hockeyn? Jag vet inte om du vet det men det är massa med pengar i den branschen. Funderar strkt på att syssla med det i framtiden. Hockey eller golf. Har inte bestämt mig än...



No news is no news. Mycket riktigt måste jag säga.



Och så vill jag avsluta med att ge dig beröm för det där med svettig pung i nacken. På'n bara! Skit ska skit ha.



/L

2012-02-08 @ 04:48:29
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Jon

Jo, visst finns det en del deg att hämta, men det är inte bråttom. Jag ser mig själv som ung och lovande, det kommer att dyka upp fler chanser. Om du är i valet och kvalet så rekomenderar jag golf. Tempot verkar lugnare, det är inte kallt och man behöver inte kränga på sig tusen skydd. Dessutom verkar golfarna bara lira när solen skiner och fåglarna kvittrar, hur jag än letarhittar jag inga fel med det.



Hur mycket han än förtjänar en svettig pung i nacken har jag svårt att se mig själv lyckas med det. Jag får helt enkelt hoppas att han hamnar på fest med en kille jag gick i samma klass med för en herrans massa år sedan. Han hade nämligen en sneaky ninjapung i nacken på ett intet ont anande offer som partytrick. Tänk om man kunde komma på något liknande.

2012-02-08 @ 21:47:21
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0