Här kommer ett rörigt inlägg!

I'm okay, really I'm okay...

Det här inlägget däremot kanske inte är helt i sin ordning. Det beror helt på att jag faktiskt inte har riktigt koll på när saker och ting hände. Men här kommer ett litet sammandag från lördag till tisdag:

Magsjukan har iaf gått igenom hela familjen med varierande styrka men förhoppningsvis slipper vi ett varv till. Nu mår alla bra förutom jag som inte riktigt hämtat mig än.

Något som jag faktiskt vet när det inträffade var Garphyttans IFs miniturnering och upptaktasmöte i lördags (eftersom jag kunnat läsa om det i efterhand). Med två timmars sömn i bagaget pga Theos och Carolinas hälsotillstånd presterade jag ändå skapligt..i en eller två matcher, precis som det svarta laget (mitt lag). Sen blev de pinsamt och det slutade med en förnedrande sistaplats. Mötet var väldigt positivt, mycket folk och genomtänkta idéer...det blir transfer!

Väl hemma var det tänkt att jag skulle få njuta av något så ovanligt som premier league-fotboll! Här! Hemma! På min TV!!! Dyra fotbollskanaler var nämligen något som bortprioriterades alldeles för tidigt när det skulle skäras i budgeten. Nu blev Sunderland-Arsenal förvisso söndertrasad av två barn som helt plötsligt visade noll sjukdomssymptom, dom var som sådanna gamla leksaker som man vrider upp med nyckel så att dom låter och rör sig i all oändlighet...men jag fick ändå den där härliga tipslördag känslan från förr. Ordnar ekonomin upp sig så kommer jag tveklöst att investera i fotbollskanaler, basta!

Min gamle favoritpirat lyckades med sina till synes ändlösa kontakter fixa ett nytt glas till min iPhone och därmed är jag tillbaka i wordfeudandet. Väl i Kumlaby fick jag delta i en konversation som kanske var betydligt roligare "om man var där" men jag ska ändå försöka återge den så gott jag kan:

Johan: -Fy faan vad mätt jag är, jävlar som jag har käkat tacos.
Jon: -Gött! Jag är också mätt och belåten. Jag svängde förbi min gamle kompis Ronald och han svängde ihop ett par burgare åt mig.
Johan: -Ronald!?! Det var inte illa, du har alltså en kompis som heter Ronald?
Linda: -McDonald kanske!?!
Johan (i sin egen värld, blicken i fjärran, väldigt faschinerad över att någon skulle kunna heta Ronald): -Ronald? Vad är det för kille? Är det någon från fotbollslaget?
Linda: -McDONALD!
Jon: -Jag var förbi donken
Johan: -Åh! Åh fan...nu är jag med.

Det var hundra gånger roligare när man såg Johans drömmande min...och Lindas dumförklarande...

Kian håller på att bli riktigt stor. Leker själv med kompisar i lekparken..förvisso med äldre kompisar som kan ha koll på honom..men ändå. Och konversationerna sen:

-Kian, visst är det kul att vara ute såhär bara du och jag?
-Bara du och jag? Inte mamma och Theo?
-Precis, jag tycker att det är jättekul när vi leker själva
-Men...varför då?
-För att jag tycker om dig! Tycker inte du om mig!
-Jag tycker om det där trädet, jag tycker om gungan, jag tycker om...(en hel massa saker inklusive mamma och Theo.
-Men tycker du inte om pappa?
-Nääääää! (med världens klurigaste leende)

Theo håller på att bli...ja, vad håller han på att bli egentligen? http://www.youtube.com/watch?v=Ytd7WB4e5Lg


Annars då? Carolina ville att jag skulle titta på Project runway med henne idag eftersom "det blir roligare när du komenterar". Tänk om hon kunde tala klarspråk oftare. Hur skulle jag kunna veta att hennes irriterande hyschande när min käft glappar varannan minut är ett tecken på uppskattning.

Har blivit en del TV iom sjukdommar och skrutt och det finns ju för tillfället reklamer som lyser upp, dels comviqs som har hängt med ett tag http://www.youtube.com/watch?v=cJqDdvqzTPY
men även ICAs senaste som är ett guldkorn i en serie som dalat betydligt sen glansdagarna http://www.youtube.com/watch?v=fMEbPbn7nrE&feature=player_embedded "Frukt o grönt veckor, gör din egen fruktflöjt" -Jag väntar med spänning på veckan med blillig fläskfilé...gör din egen köttflö...eh..nää

Ciao!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0