Det var bättre förr!

Idag tog jag (av alla människor) med mig familjen till Marieberg för lite shopping. Det är inte så häpnadsväckande som det låter utan det bottnar i min envishet att inte lägga pengar på mig själv. Jag har vägrat att ersätta min gamla uttjänta vinterskor med stora hål i med argumentet att det knappast blir någon vinter i år. Tillslut fick min mamma nog och erbjöd sig att betala ett par åt mig bara jag fick tummen ur för att åka och köpa dom, det tog en månad men nu är det gjort!
Min sambo är lite rolig. När jag fick idéen frågade jag mina barn som lekte i vardagsrummet "Vem vill följa med pappa till Marieberg?"
"Jag"
sa Kian.
"Äääähhh" sa Theo
"JAAAAAAG" skrek Carolina ifrån badrummet.
Snacka om selektiv hörsel, undrar om hon hade hört mig om jag frågat om något annat än shopping.
Dessutom hade den lilla fisken mage att fråga om hon behövde ta med plånboken, trots att vi för en gångs skull har ungefär lika mycket på kontot, nice try babe ;)
Vi kom iaf hem med ett par rejäla vinterdojjor, billiga inomhusskor, ett tefat, en vattenflaska, ytterligare en rosa stickad tröja, ett svart linne och en långhalsad dinosaurie...LYCKAT!


Fiiina skor!

Imorgon är det dags för Carolinas snabbintervju för jobbet på Willys i Nora och jag håller tummarna som en galning. Jag ser nämligen framför mig hur vi återigen får råd med kanaler som visar fotboll på helgerna. Jag minns förr när jag kunde sätta mig från lördag strax efter lunch och se kvalitetsfotboll fram till söndag kväll om jag så ville. Idag när jag knäppte på TV:n i hopp om nån italiensk drabbning så fick jag se...handboll. Trots att det var EM-final så ryckte det inte ens lite i baguetten. Handboll är lamt!
Och efter handbollen var det typ brittiska cops...på "TV4 sport"!?! Fick vänta till 20.45 för att se Milan pissa på nåt mediokert mittenlag. Det var bättre förr!

Nu blir det lite närke-gnäll över det här inlägget men vad gör man när NA envisas med att trycka snyft-historier om tjejer som fått komplikationer pga sin PIP plast-tuttar (ni hänger väl med i nyhetsflödet?). "Buhu, jag litade på doktorn" -Men sa doktorn verkligen att det är helt riskfritt att stoppa in plast i kroppen?
Visserligen håller jag helt med om att det är förjävligt att oseriösa aktörer har härjat i något så betydande som plasttutte-industrin och att klinikerna borde operera bort skiten gratis. Men när så inte är fallet borde man väl kunna offra 10 papp på att operera bort något som är hälsovådligt när man kan lägga 40 papp på att operera in något bara för syns skull.

Vill man testa andra bröstförstoringsmetoder än operation så rekomenderar jag kakor, bullar och sånna grejjer...det funkade himla bra för mig ett tag!

Ciao!

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0