Hur f-n träningscyklar jag?

Idag befann jag och David oss inte på lagret som brukligt. Vi hade rest till kungliga huvudsaden för att studera konsumtionssamhällets ena stöttepelare - Formexmässan. Tre mässhallar plus lite till, 100-tals...nästan 1000-tals utställare och cirka en miljard miljoner grejjor. Man måste vara där för att förstå...eller inte förstå, vilket man nu vill.

Jag hade räknat med en soft dag och det började alldeles strålande, jag sov hur skönt som helst i bilen på väg upp. Väl framme inbjöds vi till att käka hotellfrukost med dom delar av personalen som inte hade gjort det. Vi hade tänkt betala för oss, vi hade verkligen det men vi hittade liksom ingenstans att göra det. Den kassa om fanns i matsalen var nedsläckt och obemannad så vi högg in och tänkte spara betalningen till senare. De var bara det att det inte blev något senare, VI SNYLTADE! Jag är verkligen hemskt ledsen för det...eller...det är jag inte alls det. Det var för jävla go frukost och dom får skylla sig själv, lite svinn får dom räkna med :)

Sedan var det dags att svänga förbi montrarna och skåda dom i all sin glans:


KIDS-montern var aningen mer uppstyrd än när vi lämnade den i måndags


David poserar framför den otroligt snygga älgen i MOZ-montern


Ernst softar i sin egendesignade stol i HOME-montern

So far so good, sen började eländet. Jag har träningscyklat säkert 13 gånger på dom senaste 19 dagarna och det har gått himmla bra. Men så plötsligt igår lyckades jag cykla till mig ett skavsår på insidan av låret... Inte helt bekvämt med tanke på att egen sightseeing stod på programmet. Jag gick säkert två mil med jeans-sömmen skavande rakt på "the sweet spot". Jag avled minst två och en halv gång men tog mig ändå igenom dagen på något sätt. Freeballin' och linnebyxor imorgon till jobbet? Skulle tro det!

Ciao!


/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Du skulle gått fram och nypt Ernst i pungen och sagt "det där är inte mycket att hänga i granen om man jämför med somliga" bara för att retas lite :)

Visstedu föresten att halva Örebro trodde att han var min pappa när jag gick på gymnasiet? Oh, det är en härlig historia! Nu var det ett tag sedan någon kom fram och sa något i stil med "Din mormor avgudar din Pappa" till mig men udner gymnasietiden var det vanligt. Härregud! Tänk vad ett missförstånd kan ställa till det. Nu borde jag väl egentligen skriva hela historien om hur det ryktet började men hum. Gå in på atelind.blogg.se och be henne göra det istället om du är nyfiken. Jag vet att hon är sugen på att skriva om det...



Vilka tjusiga montrar föresten! Hoppas ni hade lika kul som ni verkade!



Och så ett TAck innan jag lämnar för den här gången!

Vad kul att jag har lyckats att fånga dig som läsare på min blogg! Själv har jag varit troget fan av din/er/carolinas länge. Har er på bloglovin och hela köret. Så när du blir känd -kom ihåg att tacka mig. Till ingen anledning men tacka i alla fall för vänlighetens skull är du snäll :)



VI hörs snart igen!



Hälsa Carolina!



2012-01-20 @ 03:43:24
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Lilian

altelind.blogg.se var det visst. folk ska ha så jäkla krångliga efternamn jämt. Som han gubben i stolen ovan till exempel. Kirchstiger? Vad fan är det för nåt? Går det att äta?...

2012-01-20 @ 03:46:38
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0