Kampen mellan kvinna och man

Igår lyckades vi än en gång med konststycket att få båda barnen att sova runt 19. Förutom att använda den högst oväntade kvalitetstiden till ett besök vid återvinningsstationen så beslöt vi oss för att göra någonting tillsammans. Det blev som det brukar bli när vi ska "umgås"...vi spelade spel.
Kampen mellan man och kvinna - spelet som går ut på att svara på frågor som anses ligga inom det motsatta könets expertisområde. Det gick som det gick när Carolina fick bilfrågor och jag fick modefrågor, enkel seger för mig. Jag vet inte om det säger mest om mig eller Carolina, men vadå...man har ju ändå sett ett avsnitt eller två av project runway. Roligast hade vi åt den här frågan:
J: "Vad hette den svenske äventyrare som 1996 cyklade till och besteg Mount Everest utan syrgastuber?"
C: "Hmm, jag känner igen det där"
J: "Ledtråd, han rimmar på snopp"
C: "ÅH, då borde ju jag kunna!"
...för om Carolina skulle tävla i Kvitt eller dubbelt så skulle hon ha "saker som rimar på snopp" som ämne.

När vi vände på steken och körde egna könets frågor blev det betydligt jämnare. Carolina hade segern som i en liten ask när hon fick frågan: "Vilken ingridiens i curry ger den gula färgen?" rätt svar var gurkmeja men Carolina drog till med....SOLLJUS?!?!? När jag tittade undrande på henne konstaterade hon att "De brukar kunna vara det".

Värt att notera är att en av oss ansåg att telepati betyder tidsresor "man liksom telepaterar sig frammåt och bakåt i tiden"

...Ja...vi drack några drinkar, OK?


Idag har vi vart ute på lekturné. Vi började i Marieberg där grabbarna fick leka med sina kusiner innan vi fortsatte till Kumla för att busa med Ella och Jolie. Under tiden som Kian och Theo busademed Jonna och Wilma så smet jag iväg själv till Marieberg köpcentrum för att shoppa kläder (!) Jag förstår varför Carolina är så mån om att komma väg dit då och då, det var en skön känsla. Inga barn som gnäller om glass, ingen sambo som förgäves försöker att klä mig snyggt utan bara jag som klädde mig som...mig själv. Nu lät det nedlåtande om Carolina men det var inte alls meningen, det är hon som står för den goda smaken i den här familjen...men det måste inte alltid vara den goda smaken som styr. När ekonomin tillåter ska jag unna mig nya kläder lite oftare och inte bara för att jag fått ett presentkort på H&M. (tack mamma)

Jag kanske lägger en bild eller två till det här imorgon...nu är det försent för att vara visuell.


Fundering:
Vad betyder det att man drömmer att man är naken på platser där man inte borde vara det? Är man naken för ofta, för sällan eller borde man bli naturist?...eh...en kompis till mig undrar....

Ciao!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Saker som rimmar på snopp!! jag dööör! hahahah!

2012-01-09 @ 01:48:24
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0