Komunikation...det är hela grejjen

Nu har det hänt igen, jag har gjort ytterligare en (med mina mått mätt) bra fotbollsträning. Och till råga på allt är jag uttagen i det lag som ska representera MIK i AIF-cupen (Örebros viktigaste innomhuscup). Jag trodde först att coach hade skickat kallelse-SMS till fel person men sedan ringde han och frågade om personnummer och önskat tröjnummer, vilken skräll. Jag hade räknat med en av dom två reservplatserna på läktaren men när jag pratade med en av killarna i laget visade det sig att han utförligt fått förklarat för sig att han var med som reserv. Är det så att det till och med är tänkt att jag ska spela? Det här skulle kunna bli bollmongots stora revanch. Det skulle också kunna bli pannkaka och magplask inför över 500 personer på läktaren, men vad som helst kan ju hända. Universum är ju proppfullt av oväntade händelseförlopp. Big bang till exempel, var det någon som kunde ana det?...varför skulle då inte jag kunna göra skapligt ifrån mig i en ynka fotbollsmatch på 17 minuter?

Här om veckan fick jag ett relationstips av Johan, min absoluta favorit Kumla-bo i hela världen: "Komunikation...det är hela grejjen" Nu menade han nog att man skule prata med sin partner om viktiga och vuxna saker...sådär som vuxna människor gör. Men jag tror att det är minst lika viktigt att man småpratar lite om allt mellan himmel och jord. Så jag satsade på lite småprat med Carolina medans hon filade på en matlista.

J: Jag tror inte jag orkar kolla klart på Bear Grylls (min idol) och "Extrem överlevnad".
C: Du måste inte
J: Men jag tycker han är för jävla söt. Jag skulle vilja vara lite mer som han.
C: Hmm
J: Bli nedsläppt vart som helst, i coola utmanande miljöer och sen överleva och ta sig tillbaka till civilisation.
C: Hmm
J: Hitta vatten bakom nån sten.
C: Hmm
J: Göra fällor och fånga ödlor som man kan äta.
C: Hmm
J: Du kan väl iaf lyssna när jag försöker pratar med dig?
C: Jag lyssnar ju
J: Vad sa jag då?
C: Hmm...fånga gorillor, var det så?
J: Göra fällor, fånga ÖDLOR! innan det då?
C: Det var ju nästan rätt...hmm..Vara som han?
J: Det var ju i början...innan ödlor?
C: Äh..jag kommer inte ihåg.

Där har ni det, komunikation i sin renaste form. Mer än så behövs inte för att man ska känna sig "sedd" av sin partner. Sug i er nu och komunicera mera ni också!


Trött är jag! Var på jobbet 04.15 och plockade in ett stort lass med pappburkar som stod i vägen på inleveransytan. Fyllde på inleveransytan med rislampor som stod i gångarna eftersom dom inte fått plats på inleveransytan. Sorterade pappburkarna. Plockade in pappburkarna i lagret lagom. Runt 07.45 var ytan tom och redo för en container med klockor som skulle komma klockan 08.00... 08.15 fick jag reda på att det strulat i hamnen och att containern kommer idag (fredag) istället. Whoa whoa whooaaaaaaaa (lång näsa-ljudet)
Så vad fan gör jag uppe nu? Jag borde ju sova...inleveransytan lär ju inte tömma sig själv om några timmar.

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hahaha sorry, jag skulle ha lyssnat bättre ;D

men försök kommunicera på dagarna istället, inte när jag är trött och försöker skynda mig i säng :P

Puss puss

2012-01-13 @ 11:28:54
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0