Min kraft har sinat

Direkt från duschen, mina damer och herrar....JOOOOON!

Nej, jag bloggar inte sittandes i duschen utan jag gick direkt från duschen till sängen för att lägga mig och skriva lite.
På tal om dusch så är en sak jag rekomenderar nästan lika mycket som min favoritrekomendation nässköljning...tvätt med skrubbhandskar. Inte på något vis omanligt trots att man blir len som en nyrakad hamsterrumpa. Enda minuset är att det är lite läskigt att ta på sig dom, mina är svarta och trånga och det känns precis som om jag drar på mig mördarhandskarna för att dölja mina fingeravtryck...creepy. Nog om det!

Jag brukade vara en superhjälte...eller jag hade superkrafter. Egentligen så var det bara en superkraft och nu har den sinat. Nej, jag kunde inte bli osynlig och jag hade ingen röntgensyn...men jag kunde kontrollera sömn. Det var inte så att jag kunde få andra att sova genom att hålla långa och utförliga monologer (även om det vart nära några gånger) men jag kunde kontrollera min egen sömn. Jag utvecklade min kraft under militärtjänstgöringen där det gällde att samla kraft så fort man fick en ledig stund. Fem minuter över i stekande solsken - powernap. En stor sten under din liggplats i tältet - tough luck, deal with it. -30 grader och stelfrusna tår - vicka, sov, vicka, sov.
Sedan dess har jag kunnat sova när som helst och vart som helst. Jag har kunnat sova tre timmar på dagen och ändå somnat gott på kvällen. Jag har kunnat ta en powernap utan att vara det minsta trött när jag vetat att det dröjer till nästa sovtillfälle. Men nuplötsligt kan jag inte ens sova när jag är svintrött klockan 2 på natten. Jag är som Batman utan bältet...som pannkaka utan sylt. Fortsätter det så här är jag rökt.

Funderar på att skaffa egen blogg, jag blev nämligen censurerad av ägaren till summersense där jag tydligen fortfarande bara är gästskribent. Men jag gör ett nytt försök att publicera ett konstverk (Konstigt verk) som jag skapat, den här gånen utan att berätta vad det föreställer och ser om jag har mer tur.



Anledningen till att den ser ut som den gör är att jag totalt saknar konstnärlig talang.
Bilden kom till när Kian insisterade på att jag skulle måla fingerfärg med honom...han målade en noshörning.


Noshörning.

Det är fritt fram att gissa vad mitt konstverk föreställer!

Att det fattas bokstäver här och var beror inte på att jag är full, tangentbordet börjar bli schletet

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Lilian

Saknar konstnärlig talang?!?! Vad är det jag hör! Inte då! Tvärtom unge man. Tvärt om. Där emot tycker jag att du borde prata med din son. Man kan int ebara hålla på att blanda så där. Nej, han måste ha en plan på hur bilden ska se ut innan han börjar åtminstone. Abstrakt konst kräver sin skapare. Hälsa honom det.



Jag har en svag misstanke om att du skrev detta inlägg naken. Sånt är alltid kul.



ää. vad skulle jag säga mer. Hum. jo just ja!

Tack för Gratulationen på min födelsedag! Den gjorde mig glad!



Och så en sak till.

Funderat på att höra av dig till aftonbladet och bli gästskribent där eller så? Du är nämligen ruggigt bra på det där med att gästblogga så det kanske vore något. Mer Jon åt svenska folket helt enkelt.



Med vänliga hälsningar

Lilian

2012-01-17 @ 06:28:55
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0