Nytt år, nytt liv...igen

Inlägget innehåller inga bilder som kan uppfattas som stötande. Det var inte min avsikt att skrämma bort någon i senaste inlägget :/

Det blev 2012 i Garphyttan också. Jag och Carolina deporterade barnen till hennes föräldrar för att kunna dricka alkohol i sällskap med våra gäster från Borlänge och det blev synnerligen lyckat. Ingen spårade, alla upplevde tolvslaget och ingen fick åka ambulans, GÖTT!

Det började med en synnerligen välsmakande trerättersmiddag signerad Carolina. Dom pluspoängen förbrukade hon nästan helt genom att slänga resterna av oxfilén i slasken (!) Tänk på dom stackars barnen i afrika...och på mig som gillar goda matlådor.

*Den obligatoriska Shrek-matchen vanns av favoritlaget Jens/Jon

*Jens överaskade genom att vinna den norska karaoken

* team Sara/Mackan/Jens körde över ett för kvällen blekt motståndarlag.

*Jon och Mackan stod för kvällens skräll när man besegrade favorittippade Jens och Nordin i NHL-matchen.

Till raketskjutningen hade vi 2-paket raketer en rejäl tårta och en såndär flygande papperslykta som sätter eld på. Eller försöker sätta eld på... Jag gjorde misstaget att ta med två tändare ut varpå jag satte mig och fipplade med den förbannade papperslyktan. Efter hundra år fick jag tillslut fjutt på eländet och såg det stiga upp ca 20 meter i luften innan den brann upp - succé! Under tiden hade Mackan hetsskjutit av alla raketer så det missade jag förståss.

Sedan skulle vi tolka ABBAs happy new year till tonerna av Jens gitarr men trots att jag tidigare under kvällen övat in två verser ordentligt bidrog jag bara med "hum hum champagne..." och "happy new year" det blev inte bra gjort...men det blev gjort!
Sedan åt vi lite ost och kex, snackade och sov gött!


Dagen efter var det invägning i biggest loser tävlingen, jag och Carolina vs Sara och Mackan. Även om jag inte kom upp i 100 så var jag överlägset tyngst men sedan dess har jag kört på den hårda vägen. Inget socker, bara träning....jag kan ha skrivit det här förut men nu är det allvar - det nya livet har börjat.



God förrätt för dom som gillade räkor.


God fördrink...för dom som gillar sprit


TV-puckhög på vinnaren av norsk karaoke


Sara tar lite ost och...inget kex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0