Surprise, surprise!

Igår drog familjen till parken zoo, vi berättade för Kian att vi skulle åka på en liten överraskningsresa men vi sa ingenting förens vi var framme. Kian var övertygad om att vi skulle åka till "hans affär" aka leksaksaffären men blev glatt överraskad när vi kom fram. Vädret var inte de bästa men vi hade uppehåll under större delen av dagen och djuren var bra mycket piggare än när solen stekte förra sommaren. Efter ungefär halva dagen tog vi oss till karusellerna och det verkar som våran lille fegis tuffat till sig. Kian ville åka alla karuseller om och om igen och Carolina hängde på medans jag och Theo nöjde oss med att jaga småfåglar. Kian hade så kul att vi kommer att ställa in våran planerade tripp till Kolmården för att istället satsa på Liseberg. Förhoppningsvis blir det lite åka för mig då också, inte för att jag klagar...det var roligt att höra Carolina skrika som en liten flicka i "mini-mini fritt fall" men som sagt tiden går fortare om man är med i matchen.
 
Bilder ska det förståss bli. Vi kan snart skippa kravet på läskunnighet här i bloggen eftersom det blir mer och mer likt en pekbok...kommentarer på det?
Först lite annat:
Jag jobbar ju stenhårt på att hitta sätt att slippa jobba. Senast i den tunna, tunna raden av ideér är en dröm från gamla dagar då jag med beundran i blicken kollade in Seinfeldt alldeles för sent på kvällarna. Stå-up komiker, det vore något...om jag är rolig? Kanske, kanske inte...jag tror absolut att jag skulle kunna skriva materialet, framföra det...hmmm, den som lever får se. Bloggskrivandet får iaf skrivarkonkurens ett tag framöver vilket kanske är lika bra eftersom jag blir galen på tangentbordet som för närvarande saknar tangenterna 3,F,G, H och J...tack Kian! (det är kul med barn)
 
Slutligen meddelade jag Carolina att det är dags att ta tag i det nyttigare livet igen. Den här gångenär det allvar och jag frågade om vi skulle göra det tillsammans eller om jag skulle köra solo. Svaret blev lite överraskande:
"Kan vi inte bara bli tjocka tillsammans istället"
Hon har en poäng. Det krävs inte alls lika mycket för att bli tjock men vi kom överens om den tunna linjen istället, det ska ju vara bra för livslängd och dyl.
 
Bilder:
Så här kul är det faktiskt på Parken Zoo
 
Det spanades på flodhästar, lejon, vårtsvin och tigrar...och en hel del andra djur förståss.
 
Några fick man till och med klappa...om man hann ifatt dom förståss
 
Analklåda?
 
Kian och Carolina åkte "masken" för tionde gången
 
Theo nöjde sig med att jaga pippifåglar
 
tack för idag!
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: "Latmasken"

*gillar*

Vad fina bilder jag tog, kanske skulle blivit fotograf ;)

Ja det får väl bli den tunna linjen, den jobbigaste likaså :P

Du skulle absolut kunna skriva bra material till stand upp, men framföra de det vet jag ju inte??... :)

Puöss! <3

2012-07-11 @ 23:01:30
Postat av: Lilian i USA

Vilket underbart äventyr! Gulligt av er!

2012-07-13 @ 21:29:34
URL: http://konstigalilian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0