Den bokningen....

Nästa vecka åker vi till Borlänge för att se Rihanna, lite så har det känts för min del. Visst Skrillex kommer ju också till Peace and Löve men bakom dom har det känts lite tunt. Det beror säkert mer på mig än på bokningarna. Jag kommer tex INTE att se Roxette och jag är sååååå less på Lars Winnerbäck. Den Svenska Björnstammen, Laleh, Veronica Maggio? Inte min kopp med te. Jag står inte ens ut med tanken på en Melissa Horn-spelning och hur trötta känns inte Kent? Och vem fan är Markus Krunegård?
Jag vet att nästan alla på festivalen gillar nästan alla dom där...men det hjälper ju inte mig. Lyckligtvis behöver jag inte bry mig eftersom Peace & Love bokat Mumford & Sons...Mumford & Sons for helvede!!!! Jag vet inte om jag nämnt det någonstans häromkring men om jag inte gjort det så ska ni vara medvetna om att jag borde gjort det. Sedan jag hörde Timshel i ett avsnitt av Hell on wheels har Mumford & sons varit ett av mina absoluta favorit-treats för öronen, det ska bli ett sant nöje i ordets renaste bemärkelse att få uppleva den här spelningen! Taggad för P&L? You bet!

När vi ändå pratar musik så har jag fått en favoritcover. I vanliga fall har jag jättesvårt för covers...iaf på låtar som jag känner igen sen tidigare men det här funkar. Någon på Kians dagis har sjungit på Queens "We will rock you" vilket han snappat upp. "Weee will, weee will whack jo" har han sjungit här hemma och Kians största fan apar efter. Men eftersom Theos ordföråd är ytterst begränsat och han än så länge inte experimenterar så mycket så får han använda sig av det han har: "whiii whiii whiii pap pa! blev resultatet och hur skulle jag INTE kunna gilla det?!?

EM går vidare utan Sverige och numera också utan Kroatien som jag höll lite på. Så snubblande nära att slå ut självaste Spanien men ändå inte, man får väl trösta sig med att inte danskjävlarna gick vidare iaf. Nu känns det lite som skit samma vem som vinner, men jag känner lite för Frankrike...så därför åker väl dom ut idag. Nåja fortfarande mycket gosig fotboll att se fram emot :D

Carolina jobbar på men snart har hon minisemester vilket är välförtjänt, jag har aldrig under vår tid tillsammans sett sådan arbetsmoral från henne. Jag är glad över att hon verkar trivas på jobbet. Carolina? Jobba nio dagar i streck? Vem hade kunnat tro?!?

Viv´la France!

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0