EM, EM, EM!

Det här med att vara pappaledig fungerar ju riktigt bra och bättre blir det. EM står för dörren och jag börjar bli så stressad. Jag har inte läst klart aftonbladets EM-bibel och jag har således inget bra underlag för att varken ta ut min EM-elva eller tippa EM-tipset. Jag har inte läst på spelschemat och jag vet inte ens vilka som spelar dagen efter premiären. Jag tänkte få mycket sånt gjort imorgon men Carolina vill att vi ska jobba i trädgården och chefens ord är lag...hoppas det regnar imorgon! Jag spenderade kvällen med att såga ner våra sega enar som försökte växa in i huset och jag tycker att det är så tråkigt, varför kan man inte bara göra saker som man tycker är kul?

Som att gå på Färg&Forms sommarfest tex. Eller åka på Färg&Forms sommarfest. Vi blev nämligen upplockade av en svart limo som cruisade runt ett tag i Örebro innan den slutligen släppte av oss vid Lindbacka kvarn...en gammal kvarn där Ludde och Helena inrett ett rum spartanskt men classy. Det bjöds på förbannat god mat och frågesport/music quiz och mitt lag vann INTE...jag trodde jag kommit längre med bearbetningen av min tävlingsinstinkt men icke. Jag höll käften men jag kokade inombord - förlust med en pinne är ju det absolut värsta sättet att torska på, HELVETE!!!! SKIT!!!! Frågesport som inte bygger på allmänbildning och musicquiz som återspeglar en person musiksmak är ändå JÄVLIGT TÖNTIGT!!!! Jag är inte bitter! 
Men kvällen var toppen!

Liksom kalaset vi var på idag. Lilla Wilma verkade så glad för presenterna fast det är ju svårt att urskilja sånna känslor på en ettåring. Men barnen lekte snällt med varandra och hade skoj. Dessutom var det himla gött hembakt fika, Nicklas kalasmuffins var bland det godaste jag fikat...och jag har fikat en himla massa i mina dagar!

Veckans Kiancitat:
"Jag går upp och väljer en bok som vi ska läsa, sen säger jag: nej inte den!"
Varför kan han inte bara välja den saga han verkligen VILL höra när han ska sova?



Nämen, är det inte Hugh Heffner som sitter där i limon inklämd mellan två blondiner?
(bilden är ärligt stulen från en kollegas facebooksida)

gonatt!

/Jon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0