Hembakt El taco är INTE El taco!

Det är dags för fredagsmyyyyyyys...eller det var för några timmar sedan iaf. Hembakt pizza stod på menyn och Carolina hade kommit på den brillianta idéen att försöka piratkopiera pizzornas pizza: El Taco! Jag misslyckades förståss med att köpa mogna avocado till guacamolen trots att jag klämde och kände i en halv evighet. Jag gillar inte luriga avocados...tacka vet jag lök. Inga konstigheter där inte, man vet när man klämmer på ett par schyssta lökar. 
Först skulle Kian baka sin egen lilla pizza. Han inledde med att lägga på en liten skinkstrimla...sen var han nöjd, efter lite övertalning fick han ihop redigt med fyllning och resultatet verkade lyckat då han smaskade i sig ordentligt.
Våra El Taco-kopior blev också lyckade, så tillvida att dom kunde benämnas som mycket goda. Men Hembakt El Taco blir aldrig El Taco. Faktum är att hembakt pizza aldrig blir köpt pizza...kanske borde man bara låta proffsen sköta sitt.

Annars skulle man väl kunna säga "Det går bra nu"...
Carolina har fått jobb på ICA Maxi och förhoppningar om att det ska rulla in lite kulor ökar...för att inte tala om att jag kommer att kunna ta ut min efterlängtade föräldraledighet under sommaren. Fotbolls EM och sommar OS...I´ll be watching.
Med detta flytet lyckades jag även komma till en busshålplats precis innan bussen gick (istället för efter), genomföra en mycket simpel bilreparation (inte simpel för mig), byggt en superkoja (enligt Kians bedömning) samt att jag lyckats spika upp en dörrkarm utan att riva huset...vilka stordåd som framtiden håller får tiden utvisa


Pirat El Taco


Superkoja


Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag tyckte våran El Taco var precis lika god som originalet!! :P

2012-03-17 @ 13:29:13
Postat av: Lilian

Det där med avokados är ett helvete. Man klämmer o klämmer men inte faaaan lyckas man hitta rätt.



Tycker i alla fall att pizzan var riktigt fin! Bra jobbat där grabbar!



GRATTIS till Carolina! Vad kul med jobb! Måste kännas toppen!



/Lilian

2012-03-17 @ 14:57:05
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Sara k

GRATTIS CARRO!!! Vad kul =)

2012-03-18 @ 13:21:41
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: sara k

Grattis till jobbet carro !! =D vad kul ! <3

2012-03-18 @ 15:43:22
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: sarak

Mäh det blev dubbla. min första syntes inte så därför skrev jag igen ;) Haha. Nu blev det TRE kommentarer=P

2012-03-18 @ 15:44:18
Postat av: Carolina

Tack ska ni ha!...hehe det gör inget Sara, Jon gillar ju att få kommentarer på sina inlägg ;D



JON: Det är förresten inget juste att ha med en bild på Kians koja o så tar min stora feta rUmpaaa upp hela bilden! Det kanske iof var för o visa att kojan var så superstor att jag fick plats också, hehe ;P

2012-03-18 @ 20:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0