Lek & Buslandet - inte så barnvänligt som man kan tro

Nyss hemkommen från sena måndagsträningen med Garphyttan, en träning jag ser tillbaka på med viss besvikelse. Positionsspelet - OK, Flåset - bättre än på 5-6 år, Långa tån i straffområdet - finns kvar...men snabbheten och utväxlingen är ju lika med noll! Det spelar ju ingen roll att jag skaffat lite kondis när jag ändå inte har någon mer växel att lägga i. Botemedlet får bli upphopp och utfall med tyngder, få repetitioner med mycket kraft och sedan lite trappor på det. Sedan finns det fortfarande lite sidfläsk som det vore lämpligt att bli av med nu när biggest looser tävlingen går in på slutspurten. Och eftersom Carolinas bidrag till lagets totala viktnedgång än så länge vart ganska blygsamt så är det hög tid för lag Garphyttan att elda på lite

Efter en mängd tomma hot om inställt besök på Lek & Buslandet så kunde vi inte neka Kian även om han idag trotsat nästan precis allt vi sagt till honom. Men tråkigheter glömms snabbt när man får se Kians min när han får syn på dinosaurierna utanför entrén. Sann glädje i sin renaste form! Och väl inne blir han som duracellkaninen...inte en gång får man höra hans nya favorituttryck "Jag orkar inte".
Snabb har han blivit också, sengångaren i den enorma klätterställningen är ett minne blott. Nu får man lägga på ett kol för att hinna med den lilla vesslan. Idag gick det tom för fort för mitt eget bästa...Kian slängde sig över en bom och för att hinna med tvingdes jag till en gränslemanöver i hög fart. Givetvis slant jag med knät jag satt på bommen vilket resulterade i en klassisk "skrev vs. för hög cykelram-olycka". Nu är det ju redan färdigavlat för min del...men hade jag haft funderingar på att skaffa fler ungar hade jag kunnar sluta fundra runt 18 tiden idag (igår, klockan är över tolv) - "barnvänligt" my ass!
Jag tror inte riktigt att Kian förstod vad som hände, hade han förstått hade han nog låtit bli att glatt ropa "Det är ingen fara pappa!"

Carolina besökte arbetsförmedlingen idag för att utröna möjligheten att hitta ett jobb och efter ett besök på Willys senare under dagen så är utsikterna för åtminstone ett "sommarjobb" goda, dessutom hörde ICA Maxi där hon lämnat in en spontanansökan av sig...missat samtal förvisso, men det är ju lite spännande. Jag håller iaf tummarna för att det ska dyka upp något.


Gonatt!


/Jon


Kommentarer
Postat av: farfar

Det är ju lite orättvist att "hänga ut" Carolina när det gäller biggest loser - tävlingen. Av de två som bor på Garpvägen 56 är det ju en som solklart hade lite mer kilo att bidra med från start.

2012-03-14 @ 12:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0