Tatuering, experiment, premiär och eget rum

Igår kväll gjorde jag min första match för Garphyttan när distrikstcupen sparkade igång. Pålsboda som spelar en division högre än oss stod för måtståndet men mycket till match blev det inte. Det hade knappt gått 5 minuter innan vi gjorde 1-0 och efter en halvtimme var ställningen 4-0...då var det dags för mig att göra entré. Givetvis ville det sig inte bättre än att Pålsboda gjorde sitt första mål strax därefter. I andra halvlek lyckades jag nicka in en hörna, precis ett sånt läge jag vill ha: Omarkerad och öppet mål från två meter...då är jag farlig. 6-2 blev det tillslut och jag märkte att många i Garphyttan skulle hålla bra för spel i högre divisioner...jag är inte en av dom men jag tyckte att jag kämpade på bra.

Kian har fått ett eget rum, äntligen! Stora killen har flyttat upp och Theo har tagit hans rum och det är så himla skönt att få undan Theos grejjer från vardagsrummet. Visserligen fortsätter han att sprida saker över nedervåningen men nu kanske det finns 10 saker att plocka undan istället för 70. Kians rum blev jättebra och han verkar stortrivas, när vi frågade om han tyckte det blev bra svarade han med ett stort leende att "Det är nästan som fredagsmys" - fem plus med andra ord!

För någon vecka sedan köpte jag ju böcker med lite vardagsexperiment men jag har liksom inte fått tummen ur förens idag. Idag körde vi experiment med ytspänning något som Kian tyckte var jättekul. Det var "igen" och "mera" om vartannat, jag tror att det var nytt rekord i att sitta still och fokusera på en sak om man bortser från bolibompa och titta på film. Carolina och Theo agerade åskådare men Carolina är mej veterligen inget större fan av experimentlusta och Theo var bara nöjd så länge han fick ett kex att tugga på. Men som det verkar på Kian så kanske vi kan hålla honnom borta från sina egna experiment (som slutar med översvämmning på köksbänken) om vi fortsättar att köra med lite ordnade former.


Flyter eller sjunker? Jag och Kian experimenterade...

...Ivrigt påhejade av Theo

Sist men inte minst en liten närbild på Carolinas fina tatuering som hon gjorde idag

Kian, Theo och...nähä, Jon fick väl inte plats

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Lilian

Far&son kvalitetstid det tycker jag om! Extra plus i kanten då det är lek och lär med i det hela. Barnen leker och dom vuxna lär sig något :)



Grattis till segern mot Pålsboda! Nästan mina hemtrakter. Nästan! Tack och lov bara nästan!



Tjusig tatuering! Mycket fin!



/L

2012-03-20 @ 03:05:42
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Jon

Haha...somliga vuxna lär sig aldrig vettu :)

2012-03-21 @ 20:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0