It's sooo big!

Yeah! It's soooo big! Oooohh yes! It's huge!
Vad är? Min mun förståss!
Jag förstår inte varvör jag inte kan vara tyst. Bara för att jag berättade att Theo var så duktig och sov i sin säng utan att kliva upp så var det precis det han INTE gjorde igår. Vi la honnom, han klev upp. Vi la honnom, han klev upp och morrade åt oss. Vi la honnom, han klev upp och lekte med bilar. Runt tiotiden glömde Carolina av att han lekte själv på sitt rum...då somnade han.
Men det är precis lika jämt. Säger jag att jag att jag känner mig frisk blir jag sjuk. Säger jag att jag har en bra idé går det på röven. Säger jag att jag vet bäst så har jag fel. Jag borde ju ha lärt mig hur det går...och det har jag faktiskt. Man tycker att jag iom denna insikt borde sluta jinxa mig själv...men jag vägrar. Det är bara sån jag är.
 
Jag fortsatte i vanlig stil när jag kom hem idag. Efter att ha lekt noshörningar och bufflar - en lek som genererar uppspelta barn, stekte jag på lite blodpudding och försökte få barnen att lugna ner sig lite när det var dags att käka. Jag kom på en så bra idé att jag helt enkelt var tvungen att berömma mig själv litegrann: Klassisk musik!
Jag är 92% säker på att jag hört talas om studier som gör gällande att klassisk musik har en lugnande effekt på barn. Dessutom hoppades jag på dubbel effekt, alltså att det även skulle lugna mina nerver en smula. Det sket sig direkt när autocorrect envisades med att skriva "vivalla" eftersom jag stavade Vivaldi med två "l". När jag tillslut lyckades söka på dom fyra årstiderna som egentligen är det enda klassiska stycke jag vet att jag gillar och kan namnet på så vägrade spotify att spela upp "sommar". Jag försökte med alla fyra årstider men det enda som hände var att låttiden tickade på som om allt var normalt samtidigt som det var knäpptyst. Jag fick RAGE!!! men lyckades undvika svärord genom att skrikande kalla min mobil för "fjantiga skruttellefon med äcklig musik", ivrigt påhejjad av ännu mer uppspelta barn. Slutsats - Klassisk musik har INTE ALLS någon lugnande effekt...PÅ NÅGON!
 
Medans jag var på jobbet idag passade Carolina på att ställa upp en julstjärna i fönstret. Vad handlar det om? Är det någon som ska tjuvstarta julen så är det ju jag! Inte paragraffryttaren som bestämde att man bara får ha en julgran och att överblivna julgranskulor upphängda på väggen inte är tillåtna! Men visst, är det så du vill ha det Carolina? It's ON now! Jag skapar en julplaylist paralellt med det här inlägget!
 
Annars då? Jag har lärt Theo lite gangnam style moves, hans newcastletröjja är spårlöst borta sedan tre veckor tillbaka och jag har beslutat mig för att läsa någontning av årets nobelprisvinnare i litteratur... Var det Mung Bo han hette? Ah, dom heter ju så lika varandra i Kina...
 
Nu är det dags att lägga bort datorn. Barnen sover, Carro jobbar, chipsen i skålen,dippen är blandad, colan är kyld...nu blir det kvalitetstid!!!
 
Hej hopp, luden....tå!
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Sara

Ni kan ju inte börja julpynta redan =O Då blir det ju inte lika mysig sen=)

2012-10-17 @ 15:52:35
URL: http://kilstadius.blogg.se
Postat av: Carolina

Vi har inte börjat julpynta än Sara! :D
Men ville ha en lampa i sovrumsfönstret eftersom det är så mörkt där inne, så då tog jag fram den vita stjärnan på fot...tycker inte den ser speciellt julig ut. Den är stilren och fin :)

Och du Jon, jag och barnen har även dansat till julmusik nu i veckan!...de du! ;D

2012-10-17 @ 21:48:04
Postat av: sara

Haha ok;) Lät som att Jon har funderingar på att börja lite smått iaf ;P

JO dem är ju faktiskt stilrena och fina =)

2012-10-17 @ 22:53:48
URL: http://kilstadius.blogg.se
Postat av: Jon

Vill du verkligen starta den tävlingen Carolina? Jag kan gå runt i min ren-stringkalling som du gillar så mycket, varje dag fram till jul! Är jag juligast då kanske?!?

2012-10-18 @ 23:10:03
URL: http://summersense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0